‘Stel dat je als mij door het leven zou moeten: wat zou je aan jezelf veranderen?’ Of het dilemma: ‘Altijd een irritant liedje in je hoofd of altijd jeuk op een plek waar je niet bij kunt?‘
Het zijn twee vragen uit het spel ‘Ask Your Friends’, dat communicatiebureau Baas Amsterdam heeft bedacht en ontwikkeld met Martini als onderdeel van een pr-campagne voor de aperitief-cocktail Martini Fiero. Het is de eerste pr-campagne voor de Benelux die Baas als nieuwe bureau samen met Martini heeft gemaakt.
De pr-campagne en het spel zijn ontwikkeld vanuit het idee dat vrienden na de lockdown weer bij elkaar komen voor een ‘real life aperitivo’, het Italiaanse 5-uur moment na de werkdag waar de hapjes en drankjes op tafel komen. Waar in het afgelopen jaar vooral werd gesproken over social distancing, thuiswerken, coronatesten en avondwandelingen, biedt Ask Your Friends uitkomst bij de behoefte om het over iets anders te hebben en tegelijkertijd je vriendschappen weer aandacht en verdieping te geven.
De vijftig vragen zijn gemaakt in samenwerking met psycholoog, (relatie)therapeut en schrijver Marcelino Lopez. Charlotte D’Hoogh, brand-director Martini, is te spreken over deze uitwerking van de campagne van Baas: ‘Ze hebben een sterk inzicht wat deze campagne relevant en heel erg leuk maakt.”
Onderdeel van de campagne is een influencercampagne met onder andere Valerio Zeno en Défano Holwijn en een microsite, askyourfriends.martini.com, waar consumenten het spel niet alleen kunnen winnen als ze hun gegevens achterlaten, maar ook online kunnen spelen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!