Infarm, een nieuw bedrijf in modulaire verticale farms, komt naar Nederland en opent de eerste 'farms' in de Albert Heijn in Nijmegen. De Gardeners wordt het pr & activatiebureau in Nederland.
Infarm brengt een nieuw assortiment verse groenten dat in vertical farms in of dichtbij de supermarkt groeit. Het merk zet zich in voor een toekomst waarin iedereen lokale, superverse producten binnen handbereik heeft.
Op verschillende locaties komen modulaire verticale farms. Bijvoorbeeld in supermarkten, restaurants en distributiecentra, zodat groenten dichtbij het moment van aankoop of consumptie groeien en geoogst worden. Elk plantje krijgt het licht, het water en de voedingsstoffen die het nodig heeft om te groeien in de gecontroleerde kweekomgeving binnen elke farm.
Pascal van Ham
Pascal van Ham is VP Marketing van Infarm. Zij vertrok vorig jaar bij Tony's Chocolonely en werd opgevolgd door Thecla Schaeffer. Ze legt uit: 'Alle Infarms zijn verbonden met een cloud-gebaseerd "farm brain" dat constant leert, zichzelf aanpast en verbetert, zodat elk plantje beter groeit dan dat ervoor. Infarm heeft 99,5 prpcent minder ruimte nodig dan de traditionele landbouw en gebruikt 95 procent minder water en 90 procent minder transport. Er zijn geen chemische bestrijdingsmiddelen.'
Van Ham over de keuze voor de Gardeners: 'Bij het kiezen van partners kijken we of we dezelfde waarden delen. Professionaliteit, creativiteit, ondernemerschap en samen bijdragen aan een betere wereld zijn daarbij belangrijk.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!