Influencer bureau HelloSparkle is een nieuw label begonnen: House of Foodies. Het richt zich op food influencers en foodmerken. De nieuwe tak combineert de expertise van HelloSparkle in influencermarketing met kennis van de foodindustrie.
Het label moet foodmerken helpen met hun influencerstrategie, maar bedenkt ook winkel- en samplingacties. House of Foodies zet daarbij eigen ontwikkelde AI-tooling in. Deze analyses moeten zowel de influencers als opdrachtgevers inzichten geven om te herkennen welke type content het beste resoneert bij de doelgroep. Ook helpt het merken trends te herkennen in het gebruik van hun product en veranderende consumentenbehoeftes.
Certificering van influencers
'De onlangs geïntroduceerde certificering van influencers is een belangrijke stap die wij omarmen, maar gaat wat ons betreft niet ver genoeg', zegt Valentine
de Jong, co-founder en managing director van HelloSparkle. 'Het bieden van datagedreven content gemaakt door ervaren influencers is een belangrijk speerpunt in een markt waarin ook veel influencers worden ingezet zonder duidelijke strategie,'
Een ander aspect is ‘influencer in residence’, waarbij de samenwerking verdergaat dan branded content. De influencer stapt achter de schermen bij het merk en neemt deel aan strategiesessies over marketing- en productontwikkeling.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!