De nieuw gevormde The Data Agency heeft Invicta overgenomen, het bedrijf achter het platform Invenna, dat zich richt op consumentendata. Hiermee wil The Data Agency zijn positie verstevigen op het gebied van database management.
The Data Agency werd vorige maand gepresenteerd. Het bedrijf voegt de merken EDM, GeoMarktprofiel, Human Inference en LynqID samen. Het zorgt dat ze kennis delen en neemt een deel van de bedrijfsvoering uit handen. Technologie, data en analyse vormen de verbindende factoren tussen de merken. The Data Agency werkt momenteel onder meer voor Etos, Renault, Dynamo Retail Groep en Moneyou.
De overname van Invicta is de eerste stap van de groep om het portfolio uit te breiden. Invicta is gespecialiseerd in datagedreven marketing en heeft ervaring in het ontsluiten van (big) databronnen, het inzetten van artificial intelligence, customer journey's en het opzetten van omnichannel-aanpak.Dat doet het onder meer via Invenna, dat zich richt op data van consumenten.
''Het platform sluit naadloos aan op de propositie van LynqID', zegt Frank de Beun, ceo van The Data Agency, 'en ligt in het verlengde van de propositie van Human Inference. Het verbindt de merken.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!