Het journalistieke communicatiebureau Koolhoven & Partners start ContentKiosk, een bureau dat content produceert voor instellingen, overheden en bedrijven. De content - blogs, advertorials, podcasts, bedrijfsfilms en persberichten - zijn per stuk aan te schaffen. ContentKiosk zegt niet aan 'ingewikkelde afspraken of lange offertetrajecten' te doen.
Geen copywriters maar journalisten
Felice Geurdes krijgt de dagelijkse leiding over ContentKiosk. Zij stuurt freelance journalisten aan die de daadwerkelijke content schrijven. Podcast- en videoproducties worden uitbesteed aan 'vaste partners die eveneens hun sporen hebben verdiend in de journalistiek.'
Het persbericht van ContentKiosk rept steevast over journalisten en vermijdt het woord copywriters. Zijn de werknemers van ContentKiosk dan geen copywriters - mensen die in opdracht van een klant schrijven? Geurdes antwoordt desgevraagd: 'We werken bewust niet met copywriters, maar met echte journalisten. Dus freelancers die ook voor dagbladen en andere media schrijven, persfotografen, camjo’s enzovoorts. We hebben zelf allemaal een achtergrond in de journalistiek en hebben gemerkt dat journalistieke content meer impact heeft en beter wordt gelezen, vandaar deze keuze. Uiteraard wordt bij het schrijven wel rekening gehouden met het commerciële belang van de klant, maar er is dus doelbewust gekozen voor freelancers met een achtergrond in de journalistiek.'
Koolhoven & Partners
ContentKiosk is ontstaan omdat klanten van Koolhoven & Partners behoefte hebben aan content die zij op hun eigen kanalen kunnen verspreiden, zegt Geurdes. Koolhoven & Partners werkt onder andere voor EuroParcs, EasyToys, Amac en Picnic.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!