Nieuw bestuur ADCN moet 'clubgevoel' terugbrengen

Met het zichtbaar kleinere team is de club in staat om 'snel beslissingen' te nemen, zegt Denise Willigers.

Met de klok mee: Jouke Vuurmans, Katrien Rodenburg, Jacco ter Schegget, Maira Evers.

De Art Directors Club Nederland, kortweg ADCN, presenteert het nieuwe bestuur. Jouke Vuurmans (MediaMonks), Jacco ter Schegget (Publicis Groupe), Katrien Rodenburg (Wieden+Kennedy) en Maira Evers (Gardeners) zullen samen met managing director Denise Willigers de 'nieuwe strategische visie' van de 'club for creativity' in gang zetten. 

Naar aanleiding van gesprekken die zowel intern als extern met diverse bureaus gevoerd zijn, is ADCN naar eigen zeggen tot de conclusie gekomen dat er 'meer verbinding' moet komen in de creatieve industrie. 'Met name in de middenlaag is het verloop erg hoog, tegelijkertijd is er nog altijd de behoefte om samen te komen. Daarnaast vraagt de huidige staat van de economie om snelle verandering.'

De club introduceert daarom een nieuw lidmaatschap waarmee het een 'clubprogramma' co-cureert met creatieve bureaus als partner. De programma's richten zich op het verbeteren van skills, inspiratie en netwerken voor verschillende disciplines binnen het vakgebied', aldus ADCN. 

Denise Willigers, sinds dit najaar managing director ADCN: 'Met dit kleine team zijn we in staat om snel beslissingen te nemen. De focus ligt het komende jaar op de reden van ons bestaan, namelijk het clubgevoel terugbrengen en het vieren van het beste werk met de Lampen.'

Met de aankondiging van het nieuwe bestuur vertrekken er ook bestuursleden, te weten Liza Enebeis, Rik Ledder, Chee-Han Kartosen-Wong, Sarah Hagens, Gijs Determeijer, Dymphie Braun, Alvaro Sotomayor en Mark Vernooij.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie