Na een pitchtraject met meerdere bureaus heeft Klarna, het van origine Zweedse bedrijf dat zich richt op online achteraf betalen, gekozen voor NewsLab als het nieuwe PR-bureau in Nederland.
De pitch verliep door de coronacrisis volledig digitaal - van de eerste briefing tot de presentatie van het PR-voorstel. De samenwerking start per juni en betreft communicatie met zowel consumenten als de zakelijke markt. De activiteiten variëren van klassieke mediarelaties tot contentproductie.
Creatieve concepten
Reden voor de keuze was onder meer de kennis van NewsLab van de fintech- als retailwereld, waarin het bureau al een sterke klantportfolio heeft. Céline Jonker, marketingmanager van Klarna: ‘Dat konden we merken aan de insights die ze tijdens de pitch deelden. Ze snappen de wereld waarin wij opereren en de uitdagingen die binnen onze branche spelen.’
Jonker spreekt van een ‘juiste match’ door de combinatie van ervaring, inzichten en creativiteit bij NewsLab. ‘Hoewel de pitch digitaal verliep, voelden we tijdens het pitchtraject al een goede klik.’
Net even anders
Talitha Dirkzwager, managing director van NewsLab, vond de pitch bijzonder, vooral het presenteren van creatieve PR-concepten is anders in een digitale setting. ‘Toch werkte het beter dan gedacht.’
Ze noemt Klarna is een innovatieve speler die het binnen de e-commerce ‘net even anders' doet. 'Bovendien zijn ze als Europa’s grootste fintech doorlopend bezig met innovatie. We kijken ernaar uit om dat verhaal te gaan vertellen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!