Nestlé in Europa naar WPP voor media

Het account komt onder WPP OpenMind te vallen: een unit waarin de verschillende disciplines van de groep verenigd zijn.

Nestlé

Nestlé heeft WPP OpenMind gekozen als zijn enige mediabureau in Europa. De levensmiddelenproducent wil consumenten efficiënter benaderen nu door inflatie en stijgende kosten de keuzes veranderen. OpenMind is een unit waarin de verschillende disciplines van de groep verenigd zijn, zoals media en tech.

WPP OpenMind gaat de marketingcommunicatie van Nestlé coördineren, inclusief media-inkoop en campagneplanning voor honderden merken in Europa, waaronder Kit Kat, Nescafé en Maggi. Om hoeveel geld het gaat, wil Nestlé niet bekendmaken.

Verlies voor IPG Mediabrands

Het betekent dat ook in Nederland WPP met onder meer GroupM voor Nestlé gaat werken. De keuze is een verlies voor IPG Mediabrands dat sinds 2018 met de unit Thrive voor het merk actief was.

De deal is een belangrijke overwinning voor WPP in een tijd dat de wereldwijde advertentie-uitgaven dalen. In augustus verlaagde WPP nog zijn groeiverwachting voor het hele jaar.

Nestlé gaf net als veel concurrenten vorig jaar minder uit aan marketing. Oorzaken waren de problemen met toeleveranciers en onzekerheid over het consumentengedrag. Dit jaar verhoogt Nestlé het budget weer.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie