Adyen, het Nederlandse betaalplatform, heeft Glasnost uitgekozen om de pr en storytelling te doen voor de Benelux. Doel is de naamsbekendheid van Adyen te vergroten onder ondernemers.
Adyen is het betaalplatform van toonaangevende bedrijven als Uber, Spotify, Lush, Rituals, VanMoof en het Rijksmuseum. Het systeem biedt een end-to-end infrastructuur dat zorgt voor snelle betalingen via alle kanalen: online, mobiel en in de winkel.
Meer waard dan ING en ABN Amro samen
Het snel groeiende Adyen telt inmiddels ruim 1100 medewerkers met meer dan 85 verschillende nationaliteiten. Twee jaar jaar geleden ging met een knal naar de beurs, het wordt door beleggers inmiddels gewaardeerd op 25,4 miljard euro, meer dan ING en ABN Amro bij elkaar.
Met de innovatieve technologie en internationale kennis en ervaring wil Adyen meer ondernemingen (mkb) in de Benelux aan zich binden. Dat wil het gaan doen door het vertellen ‘van de juiste verhalen’ aan ondernemers en decision makers.
De vertaalslag naar begrijpelijk
Dat vergt voor het midden- en kleinbedrijf een andere aanpak dan voor multinationals. Ynske van Vliet, marketingverantwoordelijk voor de Benelux bij Adyen, zegt dat Glasnost helpt met ‘de vertaalslag om betalingen voor iedereen begrijpelijk te maken’.
Het bureau wordt ingezet voor alle marketing-pr-werkzaamheden binnen de Benelux, waaronder het opzetten van brand campagnes, activaties en marketing-pr.
Duurzaam vertrouwen
‘Betalingen gaan over vertrouwen’, zegt Wouter Glaser, oprichter en directeur van Glasnost. De openheid en transparantie die helpen om dat te krijgen is essentieel in een samenwerking en communicatie met de buitenwereld, stelt hij.
Glaser: ‘Alleen zo raak je mensen echt en bouw je duurzame relaties. Dat geldt voor media, maar ook voor de ambitieuze ondernemers en disruptieve start- en scaleups waarop we ons met Adyen zullen richten.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!