De Nationale Bioscoopbon is vernieuwd. Waar het zich de afgelopen jaren naar eigen zeggen vooral richtte op het concurreren met 'andere cadeaukaarten', ligt nu de focus op het stimuleren van meer bioscoopbezoek onder de Nederlanders.
De Nationale Bioscoopbon moet meer 'beleefd' worden - en daarom is de hulp van bureau Selmore ingeschakeld, dat het thema 'bonvol verrassingen' presenteert. Naast de vernieuwde fysieke kaart ontwikkelde Selmore samen met partnerbureau DotControl een 'digitale propositie waarmee je de bon zo verrassend kunt maken als je zelf wilt'.
Het imago van onorigineel (verjaardags)cadeau lijkt de stichting Nationale Bioscoopbon hiermee van zich af te willen schudden.
'De digitale bioscoopbon biedt de mogelijkheid om er echt een persoonlijk cadeau van te maken. Je stopt 'm letterlijk bonvol verrassingen. Zo wordt de bioscoopbon leuker om te geven én om te krijgen. Er valt echt iets uit te pakken’, aldus Niels Westra, creative partner Selmore.
Het draait om voorpret
Ivar Schutte, directeur stichting Nationale Bioscoopbon: 'Je gaat niet alleen naar de bioscoop of het theater voor die ene film. Het gaat ook om het verheugen erop, iets wat steeds zeldzamer wordt in onze 'instant' maatschappij. De voorpret, de sfeer in de zaal, het geluid, het gesprek achteraf. Daar willen we meer aandacht voor.’
De doelgroep van de vernieuwde Bioscoopbon is breed te noemen, zo kunnen jongeren een bon maken die thuishoort in de popcultuur van vandaag, maar je kunt ook een bon maken waar oma ontroerd van raakt, aldus Westra.
De vernieuwde Nationale Bioscoopbon wordt landelijk geïntroduceerd met een campagne die wordt uitgerold in zes bioscoopcommercials in de stijl van zes bon-thema's: avontuur, drama, horror, comedy, actie, romcom. Ook is 'ie online en in outdoor te zien. Bekijk 'romcom' hieronder:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!