Het Nederlandse productiebedrijf Chuck Studios, dat zich specialiseert in foodmarketing, kondigt vandaag aan dat het een vestiging opent in Los Angeles. Eerder dit jaar opende het al een locatie in Moskou.
Het bureau helpt merken als McDonald’s, Heineken, Jacobs Douwe Egberts en Albert Heijn bij het ontwikkelen van hun culinaire identiteit. Chuck Studios werd in 2011 opgericht door Ellen Gaedtgens (managing director) en Olaf van Gerwen (global creative director). Na een serie verkennende gesprekken namen zij het Amerikaanse bureau Canteen over, dat nu als Chuck Studios verdergaat.
Wereldpodium
‘Wij deden al veel werk voor klanten in Amerika. Zakelijk gezien was een uitbreiding naar die markt dan ook een logische stap. We hebben in Canteen een partner gevonden waarin we het volste vertrouwen hebben. We kijken ernaar uit om onze reputatie samen structureel uit te bouwen op een wereldpodium’, aldus Gaedtgens.
Canteen-oprichter Elyse Sara blijft in dienst als Managing Director in Los Angeles.
Chuck Studios, dat sinds vorig jaar ook creatieve en strategische diensten aanbiedt, verwacht dat Nederlandse klanten ook zullen profiteren van de uitbreiding. Gaedtgens: ‘We brengen een Nederlandse visie naar Los Angeles, maar tegelijkertijd nemen we het beste van die markt terug naar huis.’
Recente projecten zijn campagnes voor Burger King, Coors Light, McDonald’s en Pepsi.
Benieuwd hoe Chuck de markt betreedt in Moskou? Lees hier een uitgebreid interview met Gaedtgens en Van Gerwen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!