Monkey Inside groeit uit tot The Monkey Network

Extra vraag leidde tot de oprichting van nog twee gespecialiseerde bedrijven: Click the Monkey en Release the Monkey.

De koffietentjes waar de monkeys werkten, heeft Van Dijk (foto) inmiddels ingeruild voor flexibele Reguskantoren in Amsterdam en Utrecht.

B2B-merkspecialist Monkey Inside is als gevolg van extra vraag uitgegroeid tot The Monkey Network: een netwerk waaraan nog twee gespecialiseerde bedrijven zijn toegevoegd: Click the Monkey en Release the Monkey.  'Vanuit The Monkey Network kunnen we ons committeren aan het gehele traject van merkadvies tot en met het plaatsen van je LinkedIn-posts of het controleren van de elektriciteitsaansluitingen van je beursstand', zegt oprichter René van Dijk. 

 

Het afgelopen jaar zag Monkey Inside - dat undercover gaat bij bedrijven om erachter te komen wat de  ‘monkey inside’ ofwel de cultuur is - de vraag groeien en veranderen. Van Dijk: 'Undercover gaan ging natuurlijk nauwelijks tijdens de lockdown, maar er was des te meer vraag naar advies en hulp op het digitale vlak.' Daarom werd Click the Monkey opgericht, een B2B-specialist voor Search & WordPress-websites, LinkedIn-contentplanning, contentproductie en e-mailmarketing.

B2B-live-activatiespecialist Release the Monkey is opgericht met het oog op het einde van de lockdown. Release the Monkey bedenkt en produceert beursstands, evenementen, pr-acties en sponsoractivaties voor bedrijven die een merkstatement willen maken.

Missie

Het samenbrengen van de drie gespecialiseerde bedrijven en de samenwerking met meer dan 320 gespecialiseerde monkeys vloeit voort uit de missie en de visie die Van Dijk op het marketingcommunicatievak heeft. ‘Vanuit The Monkey Network en de drie bureaus committeren we ons aan het gehele traject van onderdompeling in je organisatie tot en met het plaatsen van je LinkedIn-posts of het controleren van de elektriciteitsaansluitingen van je beursstand. Dus wat onze adviseur voorspiegelt, mag onze adviseur ook tot het einde toe uitvoeren of laten uitvoeren. Ik ken geen ander bureau dat op deze manier een brug slaat tussen marketing en creativiteit, terwijl ik denk dat dit heel essentieel is om een merkverhaal tot in alle middelen te laten resoneren.’

Over Monkey Inside

Vijf jaar geleden startte Van Dijk  een nieuw bureaumodel zonder vast kantoor en personeel, auto's, accountmanagers en vaste reclameprijzen. Op 8 januari 2016, de eerste dag van het Chinese jaar van de aap, zag communicatiebureau Monkey Inside het levenslicht. 

Van Dijk ging in 2016 voor het eerst undercover bij bedrijven en organisaties. Hij had al een aantal jaren ervaring met het undercover gaan en gebruikte die ervaring als basis voor zijn nieuwe onderneming. De undercover-zoektochten resulteren in een werkelijk eigen en onderscheidend merkverhaal en positionering voor uiteenlopende B2B-opdrachtgevers. Voor de vertaling van het merkverhaal in creatieve middelen werkt Van Dijk samen met specialisten – ‘monkeys’ – uit zijn netwerk.

De koffietentjes waar de monkeys werkten, heeft Van Dijk inmiddels ingeruild voor flexibele Reguskantoren in Amsterdam en Utrecht en een hoofdverblijf in de bossen van Zeist. Verder is er weinig veranderd, zegt hij. Op een paar 'vaste-flex-monkeys' na.

Lees ook:

'We gaan naar een economie die draait op koffietentjes'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie