Merkle Nederland is sinds vandaag officieel een feit. Nederland is het eerste land in Europa waar de groep geheel onder de merknaam Merkle gaat werken. De bijna 350 medewerkers van Oogst, Your Social, aFrogleap, OFS en Oxyma werkten sinds de aankoop van de labels in 2017 al samen, en gaan vanaf nu als één team verder als ‘the people-based marketing agency’. Kantoren zitten in Amsterdam, Breda en Rotterdam. Jos van Loo is CEO Merkle Nederland.
People-based marketing houdt volgens Merkle in dat het in marketing nu draait om data en techniek, maar de mensen erachter staan echt centraal. Merkle werkt in Mission Trust-teams direct samen met de klant en moet een mix vormen van alle kennis en kunde die beschikbaar is.
Daarvoor wordt een aantal solution hubs ingezet: strategy & transformation, digital media & analytics, websites & apps, CRM & loyalty, brand & campaigns en data, insights & technology.
Merkle heeft wereldwijd 65 vestigingen en 9000 medewerkers en is onderdeel van Dentsu Aegis Network.
Van Loo: 'We gaan nu eensgezind en definitief verder als één team, met de missie om bedrijven en instellingen te helpen om échte mensen centraal te zetten in alles wat ze doen. Wij helpen onze klanten, de merken waar ze voor staan en de ontwikkeling die ze als professional maken. Met hen willen we de nieuwe standaard zetten waarop merken communiceren met mensen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!