Premium

Medewerkers kopen pr-bureaus Whizpr en Deepr over van vertrekkend eigenaar Annerieke Kamphuis

De nieuwe eigenaren laten de twee bureaus naast elkaar bestaan en willen 'vraag vanuit de markt omzetten naar organische groei.'

Paul Maris en Winnie Silvertand
Afbeelding: aangeleverd

Annerieke Kamphuis vertrekt als directeur van pr-bureaus Whizpr en Deepr. Ze draagt haar aandelen en de dagelijkse leiding over aan Winnie Silvertand en Paul Maris, die al jaren account directors zijn bij de bureaus. De nieuwe eigenaren zeggen dat er voor klanten weinig gaat veranderen en mikken op organische groei.

Kamphuis: ‘Ik ben eraan toe Whizpr en Deepr over te dragen in ruil voor een relaxter leven waarin werken nauwelijks meer een rol speelt. De laatste jaren ben ik al veel minder gaan werken om meer tijd te hebben voor mijn familie en mijn stichting voor kinderen van minimagezinnen. Uiteindelijk heeft dat ertoe geleid dat mijn rol binnen de bureaus steeds kleiner werd en er een zelfsturend senior team ontstond onder leiding van Winnie en Paul. Voor het team zijn zij vertrouwde gezichten en voor onze klanten de vaste ervaren adviseurs. Door dit grote draagvlak en ons onderlinge vertrouwen, kon ik Whizpr en Deepr binnen een zeer korte tijd met een gerust hart volledig aan hen overdragen.’

Volgens Silvertand en Maris gaan klanten weinig merken van de overname. ‘Ons ervaren team van PR- & content-experts blijft de kennis van het vakgebied en de industrie waarin we werken verder ontwikkelen om zo onze klanten optimaal te kunnen helpen. Onze ervaring ligt in de technologie en daar blijven we ons op richten.’

Desgevraagd vertellen de nieuwe eigenaren wel ruimte te zien in de markt van tech- en lifestyle pr. ‘Zeker gelet op de aanvragen die regelmatig voorbij komen van bedrijven die op zoek zijn naar een bureau dat zich echt heeft gespecialiseerd in deze sectoren. De afgelopen jaren waren Whizpr en Deepr zeer stabiel qua grootte en portfolio. Dit was een bewuste keuze. Wij hebben geen ambitie om een heel groot bureau te worden, maar willen die vraag vanuit de markt wel omzetten naar organische groei. De markt waarin we opereren verandert snel en wij veranderen mee waar nodig.’

Whizpr en Deepr blijven bestaan

Whizpr en Deepr hebben 13 medewerkers en werken vanuit Wageningen voor circa 25 technologiebedrijven, waaronder Sony, Visma, Dell, Anker en Tado. Whizpr bestaat al langer en Deepr is in 2016 opgericht om accounts te bedienen die in dezelfde branche actief zijn als klanten van Whizpr.

Silvertand en Maris vertellen desgevraagd: ‘Dan gaat het niet om het bedienen van head-to-head concurrenten, maar wel over het werken voor bedrijven die om een of andere reden misschien niet bij hetzelfde bureau willen zitten. Dit gaat altijd in volledige openheid met klanten en potentiële klanten.’ In de praktijk betekent bijvoorbeeld dat Whizpr de pr van Sony doet en Deepr die van Oppo. De nieuwe eigenaren: ‘Via deze constructie bedienen we al jaren succesvol onze klanten. En dat blijven we doen. We hebben dan ook geen plannen om hier verandering in te brengen.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie