Clare Pickens is sinds eind vorig jaar weg als managing director van reclamebureau Herc (onderdeel van Ace). De uit Engeland afkomstige Pickens is inmiddels aan de slag als ceo van Publicis-bureau Leo Burnett in Australië.
Pickens werd in oktober 2022 aangesteld als managing director van Herc. Ze volgde destijds Margriet de Kroon (tegenwoordig cmo van dating-app Inner Circle) op, die eveneens slechts een jaar bij het Amsterdamse bureau werkte.
Functie vervallen
Net zoals eerder met Amaru gebeurde, is Herc nu integraal opgegaan in de Ace-groep. Anders gezegd wordt Herc 'dichter tegen Ace' georganiseerd, waardoor de functie van Pickens verviel, meldt een woordvoerder van de groep desgevraagd. Verder is er binnen Ace een nieuwe head of business aangesteld die ook de verantwoordelijkheid over Herc krijgt. Wie dat is, maakt Ace niet bekend. De mensen van Herc -het bureau was gevestigd in het centrum van Amsterdam- zijn verhuisd naar de Houthavens, waar Ace kantoor houdt.
Het is de laatste tijd relatief stil rond Herc. Vorig jaar kwam er wel nog een grote campagne voor VPRO van de hand van het bureau uit. Herc, in 2018 opgericht door Emilio de Haan, Rogier de Bruin en Niels Heimens, wist in de eerste jaren op te vallen met prijswinnende campagnes voor onder meer G-Star en Tony's Chocolonely. De Bruin is sinds de overname van Ace in 2021 executive creative director van de groep, De Haan is nog altijd executive creative director van Herc.
Bij Ace werken in totaal zo'n 300 mensen bij twaalf bureaus. De groep wist vorig jaar ABN Amro als grote nieuwe klant aan te trekken.
Meer over de aanstelling van Pickens bij Leo Burnett is hier te lezen.