M2|OC is het nieuwe mediabureau van de Stichting Kinderen Kankervrij. Het helpt de stichting – pro bono - bij de off- en online mediastrategie, -planning en -inkoop.
Het eerste resultaat is de mediastrategie en -uitvoering van de eerste merkcampagne van KiKa ‘Laat kinderdromen uitkomen’ die medio juli live is gegaan.
In de 20 jaaar dat de stichting bestaat heeft het onder meer ruim 200 onderzoeken gefinancierd. De overlevingskans van kinderen met kanker is gestegen van 72 procent naar 81 procent. Boodschap van de campagne is dat percentage omhoog te brengen naar 100 procent.
'Slimme strategie'
De merkcampagne van KiKa en is te zien en horen op tv, via online-video, radio, social media en via buitenreclame.Jakolien van Eijk, directeur KiKa, spreekt van een ‘slimme mediastrategie’ van M2|OC, waarbij kanalen ‘optimaal op elkaar zijn afgestemd om een zo groot mogelijk effect te realiseren’.
Frank Bitter, ceo M2|OC, gelooft dat zijn bureau nog veel meer mensen kan mobiliseren een bijdrage te leveren. ‘Dat kunnen we bereiken door heel Nederland te laten zien en voelen waar KiKa voor staat en hoe mensen in actie kunnen komen.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!