LVTPR heet voortaan Charly PR, met als ondertitel 'het bureau voor geïntegreerde corporate & consumer communicatie'. Het bureau lanceert vandaag zijn gloednieuwe naam, branding en website. De rebranding moet de de jarenlang aangescherpte positionering als ‘het Benelux-bureau voor geïntegreerde corporate en consumer-communicatie’ in de verf zetten.
Voor wie LVTPR al een tijdje kent, is de naam Charly geen onbekende. Het bureau droeg bijna dertig jaar lang de afgekorte achternaam van oprichter Charly Lammers van Toorenburg, aangevuld met ‘PR’.
LVTPR werd in 1994 opgericht als een PR-bureau voor tech en IT, maar vooral de laatste tien jaar verschoof zijn corebusiness richting corporate communicatie en consumer & lifestyle pr.
Het ontwikkelde expertteams in onder andere crisiscommunicatie, interne communicatie, thought leadership, product pr, influencer relations en digital & contentmarketing.
Karolien Hessels, managing director Benelux bij Charly PR: ‘Ook specialiseerden we ons in maatschappelijke awareness-campagnes rond onder andere de ziekte van Crohn, het belang van fairtrade kopen, het lot van vluchtelingen en welzijn op het werk. Nu hebben we ook eindelijk de naam, branding en website die onze feitelijke positionering ook uitstralen.’
No-nonsense
Volgens Hessels speelde het bureau al een tijdje met het idee om voor een voornaam te gaan. Die keuze straalt volgens haar de persoonlijkheid en no-nonsense-houding uit omgaat met collega’s, klanten, journalisten, influencers en andere partijen.
Hessels: ‘We moesten niet ver zoeken en kwamen uit op Charly: een ode aan onze oprichter, maar ook een inspirerende naam die karakter en vertrouwen uitstraalt en tegelijk een speels, fris en zelfs avontuurlijk kantje heeft.’
Ook staat de beginletter C, die een van de kernpunten in de branding is, voor het van het bureau in de kracht van communicatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!