Overslaan en naar de inhoud gaan

LVTPR wordt Charly PR, ‘een ode aan de oprichter’

Van de afkorting van de achternaam Lammers van Torenburg aangevuld met PR naar zijn voornaam
De mesnen en het logo van Charly PR
De mesnen en het logo van Charly PR
De mesnen en het logo van Charly PR
De mesnen en het logo van Charly PR

LVTPR heet voortaan Charly PR, met als ondertitel 'het bureau voor geïntegreerde corporate & consumer communicatie'. Het bureau lanceert vandaag zijn gloednieuwe naam, branding en website. De rebranding moet de de jarenlang aangescherpte positionering als ‘het Benelux-bureau voor geïntegreerde corporate en consumer-communicatie’ in de verf zetten. 

related partner content for mobile comes here

Voor wie LVTPR al een tijdje kent, is de naam Charly geen onbekende. Het bureau droeg bijna dertig jaar lang de afgekorte achternaam van oprichter Charly Lammers van Toorenburg, aangevuld met ‘PR’. 

LVTPR werd in 1994 opgericht als een PR-bureau voor tech en IT, maar vooral de laatste tien jaar verschoof zijn corebusiness richting corporate communicatie en consumer & lifestyle pr.

Het ontwikkelde expertteams in onder andere crisiscommunicatie, interne communicatie, thought leadership, product pr, influencer relations en digital & contentmarketing.

Toegankelijke en lichte stijl Bij de nieuwe branding koos Charly PR voor een: 'lichte, toegankelijke stijl, onder meer via een wit-met-pastelkleurenpalet en ruimtelijke fotografie. De aanhalingstekens die het logo beginnen en afsluiten en ook verder in de overall branding subtiel zijn verwerkt, staan symbool voor de journalistieke storytelling-aanpak die het bureau kenmerkt.' 

Karolien Hessels, managing director Benelux bij Charly PR: ‘Ook specialiseerden we ons in maatschappelijke awareness-campagnes rond onder andere de ziekte van Crohn, het belang van fairtrade kopen, het lot van vluchtelingen en welzijn op het werk. Nu hebben we ook eindelijk de naam, branding en website die onze feitelijke positionering ook uitstralen.’ 

No-nonsense

Volgens Hessels speelde het bureau al een tijdje met het idee om voor een voornaam te gaan. Die keuze straalt volgens haar de persoonlijkheid en no-nonsense-houding uit omgaat met collega’s, klanten, journalisten, influencers en andere partijen.

Hessels: ‘We moesten niet ver zoeken en kwamen uit op Charly: een ode aan onze oprichter, maar ook een inspirerende naam die karakter en vertrouwen uitstraalt en tegelijk een speels, fris en zelfs avontuurlijk kantje heeft.’

Ook staat de beginletter C, die een van de kernpunten in de branding is, voor het van het bureau in de kracht van communicatie.

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in