Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw contentbureau ContentKiosk richt zich op overheden en bedrijven

Het bureau maakt onderdeel uit van Koolhoven & Partners.
ContentKiosk
v.l.n.r. Martijn Koolhoven, Felice Geurdes en Romke Spierdijk
© Afbeelding: ContentKiosk
ContentKiosk
v.l.n.r. Martijn Koolhoven, Felice Geurdes en Romke Spierdijk
© Afbeelding: ContentKiosk

Het journalistieke communicatiebureau Koolhoven & Partners start ContentKiosk, een bureau dat content produceert voor instellingen, overheden en bedrijven. De content - blogs, advertorials, podcasts, bedrijfsfilms en persberichten - zijn per stuk aan te schaffen. ContentKiosk zegt niet aan 'ingewikkelde afspraken of lange offertetrajecten' te doen.

related partner content for mobile comes here

Geen copywriters maar journalisten

Felice Geurdes krijgt de dagelijkse leiding over ContentKiosk. Zij stuurt freelance journalisten aan die de daadwerkelijke content schrijven. Podcast- en videoproducties worden uitbesteed aan 'vaste partners die eveneens hun sporen hebben verdiend in de journalistiek.'

Het persbericht van ContentKiosk rept steevast over journalisten en vermijdt het woord copywriters. Zijn de werknemers van ContentKiosk dan geen copywriters - mensen die in opdracht van een klant schrijven? Geurdes antwoordt desgevraagd: 'We werken bewust niet met copywriters, maar met echte journalisten. Dus freelancers die ook voor dagbladen en andere media schrijven, persfotografen, camjo’s enzovoorts. We hebben zelf allemaal een achtergrond in de journalistiek en hebben gemerkt dat journalistieke content meer impact heeft en beter wordt gelezen, vandaar deze keuze. Uiteraard wordt bij het schrijven wel rekening gehouden met het commerciële belang van de klant, maar er is dus doelbewust gekozen voor freelancers met een achtergrond in de journalistiek.'

Koolhoven & Partners

ContentKiosk is ontstaan omdat klanten van Koolhoven & Partners behoefte hebben aan content die zij op hun eigen kanalen kunnen verspreiden, zegt Geurdes. Koolhoven & Partners werkt onder andere voor EuroParcs, EasyToys, Amac en Picnic.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in