L'Oréal, volgens vaktitel Adage de derde grootste adverteerder ter wereld, kiest een nieuw mediabureau in de Verenigde Staten. Wavemaker, onderdeel van GroupM en hiermee WPP, moet in april het veld ruimen voor Omnicom Media Group (OMG). Volgens Adage heeft L'Oréal een Amerikaans mediabudget van één miljard dollar. Vorig jaar gaf het Franse merk wereldwijd ruim 12,5 miljard dollar uit aan advertenties, aldus Adage.
Zevenjarige samenwerking
De vaktitel schrijft dat Wavemaker zijn Amerikaanse account tevergeefs verdedigd heeft. Het bureau breidde vorig jaar zijn relatie met L'Oréal uit door 25 landen toe te voegen. L'Oréal is het bedrijf achter merken als Garnier, CeraVe en Maybelline. Wavemaker werkte sinds 2016 voor L'Oréal. Zo komt er een einde aan de zevenjarige samenwerking.
Wavemaker meldt in een statement aan Adage 'nooit blij te zijn om een klant te zien vertrekken', maar ook 'trots te zijn op de samenwerking in meer dan twintig landen terwijl we hun ambitieuze groeiplannen steunen.'
Eén miljard dollar
OMG's Amerikaanse directeur Ralph Pardo schrijft in een interne memo, in handen van Adage, erg trots te zijn op het binnenhalen van de nieuwe klant. 'Ze (L'Oréal, red.) zijn de thuisbasis van enkele van 's werelds meest gekoesterde en gewaardeerde schoonheidsmerken en hebben een welverdiende reputatie opgebouwd als marketeers van wereldklasse en een kracht op de markt met een media-uitgave van één miljard dollar.'
L'Oréal meldt in een statement aan de vaktitel: 'We zijn GroupM dankbaar voor hun partnerschap, toewijding en uitzonderlijke service aan ons bedrijf gedurende de afgelopen zeven jaar en we kijken ernaar uit om een sterk partnerschap op te bouwen met Omnicom Group.'
In Nederland werkt L'Oréal ook samen met Omnicom, namelijk OMD.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!