Premium

Lijm wil sociaalste bureau van Nederland zijn, lanceert ‘bureaucommercial’

‘We laten opdrachtgevers en creatief talent zien dat ze hier moeten wezen’, aldus strategy director Lorenz de Valk.

Lijm wil de wereld 'een stukje socialer' maken

Creatief bureau Lijm Amsterdam heeft zijn positionering aangescherpt. Sinds deze week gaat het als 'het sociaalste bureau van Nederland' door het leven. Niet alleen sociaal in werk, maar vooral ook in de werkwijze en sociaal naar de omgeving, is de ietwat cryptische omschrijving in het persbericht. Dat schreeuwt om een toelichting.

Lorenz de Valk, strategy director van Lijm, vraagt zich hardop af: hoe sociaal zijn 'social bureaus' nu eigenlijk? 'We verslinden zoveel briefings en draaien zoveel campagnes, dat de tijd en aandacht voor de klant, maar ook de werkdruk en cultuur op een lager pitje staan.' Lijm, dat met zo’n tien creatieven werkt voor klanten als Dr. Oetker, Heineken en gemeente Amsterdam, wil daarin het voortouw nemen.

Positieve impact

Managing director Lars Reimink voegt toe dat Lijm de wereld 'een stukje socialer' wil maken. Waaruit blijkt precies dat Lijm zichzelf het sociaalste bureau van Nederland mag noemen? De Valk: 'In onze dagelijkse werkzaamheden is positieve sociale impact het uitgangspunt, ongeacht of merken non-profit of commercieel zijn. We vinden het belangrijk om die positieve impact in onze directe omgeving te maken. Zo hebben we ons voorgenomen twee keer per jaar belangeloos een initiatief op te zetten voor een socialere wereld, zoals recent met Adam Music School, om kinderen gelijkwaardige kansen op ontwikkeling te geven.'

Om deze sociale boodschap breder uit te dragen, heeft Lijm een online ‘bureaucommercial’ ontwikkeld; om op opdrachtgevers en creatief talent over te brengen dat ze hier moeten wezen, aldus De Valk. De voice-over staat op naam van rapper Dio. Bekijk 'm hieronder:

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie