Lemon Scented Tea is gekozen als het nieuwe bureau van Hamburg Commercial Bank. Het Amsterdamse bureau wordt verantwoordelijk voor onder meer de campagnes en rebranding van de internationale bank.
Een pitch, die eind vorig jaar werd uitgeschreven, ging aan deze keuze vooraf. De pitch ging tussen Lemon Scented Tea, een 'groot Europees netwerkbureau' en een 'gerenommeerd Duits bureau', zegt Lemon Scented Tea-baas Gijsbregt Vijn desgevraagd. De presentatie van de pitch vond plaats in het hoofdkantoor van de bank in Hamburg.
Vijn: 'Er is een uitgebreide briefing opgesteld met daarin data over de bank zelf, de concurrentie, de markt en een specifiek klantperceptie-onderzoek. De kern van de pitchvraag was om een nieuw merkconcept en aanscherping van de merkidentiteit te ontwikkelen. Daarnaast werd gevraagd om het merkconcept door de vertalen naar klantcommunicatie, interne communicatie en campagneconcepten voor de recruitment-activiteiten.'
Recruitmentcampagne
Het eerste werk van de hand van Lemon Scented Tea kwam eerder deze zomer uit; een recruitmentcampagne voor vacatures en traineeships van de bank waarin 'echte zakenmannen en -vrouwen' zijn vastgelegd door straatfotograaf Bas Losekoot. De online- en outdoorcampagne is gericht op mensen die 'klaar zijn met traditionele banken' en 'terug willen naar duidelijkheid en echtheid'. De campagne loopt op dit moment in Duitsland en Groot-Britannië.
Vijn tot slot: 'De ambitie is om de bank in de Europese markt creatief helpen groeien. Van employee engagement tot slimme innovaties om nieuwe, internationale klanten aan te trekken.'
Andere merken waarvoor Lemon Scented Tea werkt zijn onder meer Pisang Ambon, Knaap en Ouwehands Dierenpark.