Premium kinderwagen-merk Joolz kiest voor Lemon Scented Tea. Het Amsterdamse bureau ontwikkelt de nieuwe internationale merkpositionering en het bijbehorende communicatieconcept. Het merkverhaal moet de nieuwe generatie ouders inspireren om hun eigen weg te bewandelen. De lancering staat gepland voor Q1 in het nieuwe jaar.
Onderscheidend in de markt
Volgens Joolz zijn er op de markt van kinderwagens meer concurrerende merken bijgekomen. Hierdoor zou het voor ouders in spé steeds lastiger zijn om een keuze te maken. Joolz legt uit dat de meeste kinderwagen-merken over het algemeen heel functioneel communiceren. Het bedrijf zegt hier een andere kijk op te hebben die meer emotioneel gedreven is. Hiermee hoopt Joolz de groei van het internationale merk te versnellen.
‘Eigen weg volgen’
Irene Muller, marketing directeur van Joolz: 'Ouder worden is spannend: je wilt je vrijheid behouden, maar er gaat natuurlijk veel veranderen. We willen dat moeders en vaders-to-be hun eigen weg blijven volgen, nu samen met hun kindje. Wij moedigen dat als merk als geen ander aan. Lemon Scented Tea heeft ons geholpen om die emotie te raken. Die we tot nu toe missen in de markt.’
‘Goed startpunt’
Gijsbregt Vijn, managing director Lemon Scented Tea: ‘Het is fantastisch dat we mee mogen bouwen aan zo'n mooi internationaal merk met zoveel drive en enthousiasme. Werken aan het kernverhaal van het merk en dat tot leven te brengen: Als bureau kun je je geen beter startpunt wensen.’
Het nieuwe merkconcept wordt dit jaar nog intern gelanceerd.
Lees ook: Bier van oudste bierbrouwerij ter wereld heeft nieuwe visuele identiteit
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!