ING bevestigt dat de bank midden een selectieproces van een creative lead agency voor zowel Nederland als België zit. Het is onbekend of het huidige bureau, Wunderman Thompson, ook meedoet aan de pitch. Woordvoerder Harold Reusken van ING zegt over de reden voor de bureau-oriëntatie: ‘Het eindelijke doel is om de consistentie en efficiëntie van onze Do-Your-Thing merkstrategie en afgeleide campagnes te vergroten in zowel België als Nederland. We streven ernaar om dit proces in het tweede kwartaal af te ronden.’
Over welke bureaus bij het proces zijn betrokken wil Reusken niets zeggen. De internationale Do-Your-Thing-campagne werd twee jaar geleden gelanceerd en werd gemaakt door TwoFish in samenwerking met JWT en het Belgische Mortierbrigade. Of Wunderman Thompson meedoet aan het proces is dus onduidelijk. Het bureau werd in 2010 lead agency van ING, nadat destijds diverse bureaus om verschillende redenen uit de pitch waren gestapt. Het bureau was onder meer verantwoordelijk voor de veelbekroonde The Next Rembrandt-campagne.
De pitch wordt begeleid door het Britse Flock Associates. Volgens Reusken ‘een bekwaam en welingevoerd bureau voor deze scope en het proces.’