Omoda kiest Indie
Indie Amsterdam is gekozen als het vaste reclamebureau van kledingwinkelketen Omoda. De eerste tv-campagne (productie: Czar) is vandaag live gegaan. Met de campagne hoopt Omoda (31 winkels in Nederland) een 'frisse tegenbeweging' te maken in de 'onpersoonlijke fashionmarkt', aldus het bedrijf.
Omoda: 'Met een handpicked collectie, persoonlijk stijladvies en zelfs een 3D-voetscan voor de perfecte schoenmaat, zorgen wij ervoor dat de klant op z'n best is. Dus in plaats van 'laat maar komen' en 'stuur maar terug' beloven wij: You're gonna love it. And Omoda will love you back.'
Een korte pitch ging hieraan vooraf. Naast Indie heeft Omoda onder meer met Hotel L'Amour gesproken. Op het gebied van data, AI en social media werkt Omoda nog altijd samen met Dept. M2|OC is het vaste mediabureau van de retailer.
De campagne wordt naast televisie via diverse online kanalen uitgerold.
Auto.nl kiest Fama Volat
Auto.nl, onderdeel van Louwman Group, heeft na een 'korte bureau-oriëntatie' voor Fama Volat gekozen als zijn bureau voor herpositionering en merkidentiteit. De eerste merkcampagne en nieuwe pay-off moeten mid-april het levenslicht zien.
Webshop Auto.nl (met een fysieke winkel in Raamsdonkveer) biedt een assortiment aan gebruikte auto's, met opties voor koop en private lease. Fama Volat (Latijn voor 'het gerucht krijgt vleugels') heeft marketing-en communicatiebureaus verspreid over Eindhoven, Amsterdam, Tilburg, Den Bosch, Utrecht en Maastricht.
Bijvoorkeur kiest Wibra
Discount-retailer Wibra heeft voor Bijvoorkeur gekozen voor de ontwikkeling van een nieuwe merkcampagne, die 'de komende maanden' uitgerold moet worden.
Het familiebedrijf heeft inmiddels 250 vestigingen in Nederland. Veel wil marketingbaas Sander Span niet zeggen over de campagne, behalve dat zijn team 'op slag verliefd' werd op het concept dat Bijvoorkeur heeft gepresenteerd. Daarin moet 'de held(in) van het huishouden' in de spotlights gezet worden, aldus Span.
Bijvoorkeur, in 2022 opgericht door Thijs de Boer en Budi Gonzalez de Chaves, werkt verder voor opdrachtgevers als VanHaren en het Concertgebouworkest.
Lidl kiest iO
Lidl Belux (dus geen Nederland) heeft voor de ontwikkeling van zijn 'digitale marketing en campaigning' voor iO Digital gekozen. Een 'korte maar intensieve pitch', begeleid door PitchPoint, ging hieraan vooraf.
Het zogenoemde blended agency staat kortgezegd voor de opdracht om de digitale aanwezigheid van Lidl te versterken in België en Luxemburg. Wanneer het eerste werk van iO voor Lidl moet uitkomen, is niet bekend.
Bever kiest Clever Strategy
Bever wil zijn customer relationship management-strategie (CRM) 'naar een hoger niveau tillen' en heeft daarvoor het Rotterdamse marketingbureau Clever Strategy ingeschakeld.
Voor bedrijven die het verschil willen maken, is de combinatie van marketing en data onmisbaar, stelt Kjeld Piek van Clever Strategy. 'Voeg hier technologie van de toekomst aan toe, zoals AI, en je krijgt echt effectieve marketing. We zijn verheugd dat Bever deze visie heeft omarmd.'