Storyboard is aangesteld als het nieuwe influencer marketing-bureau van Holland & Barrett. Het Amsterdamse bureau krijgt de verantwoordelijkheid over 'alle influencer marketing-activiteiten' van de retailer.
Een pitch, waar 'diverse gespecialiseerde bureaus' aan deelnamen, ging aan deze keuze vooraf. De laatste fase ging tussen &agency en Storyboard. De vraag in de pitch was het 'ontwikkelen van een pilotcampagne' voor dit najaar, die ook daadwerkelijk ingezet moet worden.
Danique Kuiper, lead campaigns Holland & Barrett: '&agency had een sterk plan van aanpak, maar de klik met het team van Storyboard en de onderbouwing van hun idee was doorslaggevend.'
N=5 in the lead
De samenwerking met N=5, sinds januari het themabureau van de winkelketen, blijft overeind. Kuiper: 'N=5 waakt over onze merkbelofte en 'big idea', wat betekent dat zij in the lead zijn over onze merkcampagnes en de verdere doorvertaling. Zo geven we bijvoorbeeld ons brand publishing-concept 'Leefhebbers' meer body door dit een plek te geven in de influencer marketing-strategie, zoals die is neergezet door Storyboard.'
Martijn de Kemp, oprichter Storyboard: 'Hoewel consumenten tegenwoordig goed op de hoogte zijn van de voordelen van vitamines, mineralen en andere gezondheidsproducten, blijft gezondheid maatwerk. Samen met Holland & Barrett gaan we werken aan sportieve prestaties, schoonheid of mentale doelen in het dagelijks leven. We gaan samenwerken met zowel bekende macro-ambassadeurs als opkomende influencers om de owned media-kanalen van Holland & Barrett te verrijken.'
Holland & Barrett heeft 202 winkels in Nederland. Bekijk hier de laatste campagne van de hand van N=5.