Hij had 10,5 jaar lang dagelijkse leiding binnen Glasnost in handen, bepaalde samen met oprichter Wouter Glaser het ritme en de klank van het bureau, maar maakt nu plaats voor een nieuwe generatie leiders binnen Glasnost.
Henk Boersen heeft zijn stokje overgedragen aan Stijn Zwinkels, die sinds 1 mei 2024 de leiding bij Glasnost in handen heeft. Samen met Sophie Benink, verantwoordelijk voor creatieve strategie, en Xanne Liebregts, client servicedirector en pr-director, vormt hij het managementteam. ‘Stijn is in alle opzichten de juiste persoon om het bureau naar de next level te brengen’, zegt Boersen.
Natuurlijk wennen
Het was er volgens Boersen ook een goed moment voor. Hij heeft de transitie binnen het bureaunetwerk afgerond, er staat inmiddels een ambitieus seniorteam en aan de klantenlijst zijn sterke merken toegevoegd als Kruidvat, Rituals en detacheerder Maandag, die zowel corporate als marketing-PR beleggen bij het bureau.
Zelf gaat Boersen zich in zijn nieuwe functie van head of Ace Accelerate richten op de ontwikkeling van geïntegreerde marcom-proposities, waaronder PR, social, influencermarketing en content.
Boersen: ‘Ik kijk er naar uit om het nieuwe geluid van Ace door te vertalen. Natuurlijk is dat even wennen, maar het geeft ook energie om met al dat talent binnen Ace aan de slag te gaan.’
‘Het was honderd procent mijn eigen keuze. Ik heb altijd de behoefte gehad om te blijven leren, maar ook om andere mensen te helpen in hun groei. Ik maak dus met alle liefde plaats. Het past ook bij het gedachtegoed van Glasnost om een nieuwe generatie talent de leiding te geven in een snel veranderende wereld. Maar een beetje weemoedig ben ik wel hoor. We hebben echt iets moois gebouwd met elkaar en fantastische avonturen beleefd.’
‘Ik ga leiding gaan geven aan wat wij noemen Ace Accelerate. Dit richt zich op merk-ecosystemen, op klantgroei en activiteiten als PR, social influencing en content. Door deze middelen in samenhang in te zetten kun je merken helpen groeien. Ik heb altijd geloofd dat je als bureau vooral moet bijdragen aan businessgroei van je klanten. Nu mag ik eindelijk gaan bewijzen dat PR wel degelijk ook op korte termijn converteert, als je maar zorgt voor een goede integratie met het ecosysteem en de verhalen van een merk. In de huidige complexe markt kun je daarmee voor veel meer impact zorgen.’
‘Met creativiteit maak je onderscheid in PR, en niet alleen marketing- of brand-PR, maar zelfs in corporate PR en in de combinatie van die drie. Dat zien we overigens bij weinig andere bureaus op dit niveau. Met Stijn, maar ook Frank du Mosch in dit team hebben we een uitzonderlijk sterke line up.’
‘Haha, nee, zeker niet. Wouter is een ondernemer. Met GoDelphi heeft hij opnieuw een geweldig bedrijf neergezet. En dat is ook wie hij is: een serial entrepreneur. Daar heb ik veel van geleerd en ben ik zeer dankbaar voor. Ik ben uit ander hout gesneden. Ik kijk zeer uit naar mijn nieuwe rol. En ben geenszins van plan Ace te verlaten.’