Hema kiest na pitch voor Total Design. De winkelketen zegt dat het ervan overtuigd is dat Hema ‘als iconisch merk’ voortdurend haar visuele identiteit dient te bewaken en aan te scherpen waar nodig. Total Design krijgt de opdracht om de huisstijl te borgen en verder door te ontwikkelen zodat het merk zichtbaar en passend blijft bij de klant van vandaag en morgen. Het bureau treedt daarvoor toe tot de huidige agency-pool van Hema.
'Eenheid brengen'
Hema geeft aan dat het de komende maanden intensief samengewerkt met de diverse afdelingen binnen de keten en de verschillende bureaus om met elkaar meer eenheid te brengen in de vele touchpoints van het merk, zowel intern als extern.
Regierol
Hugo van den Bos, strategy director branding bij Total Design zegt dat het bureau ooit aan de basis gestaan heeft van de huidige huisstijl van Hema. ‘In essentie staat de huisstijl nog steeds, maar door de tijd heeft die zich natuurlijk doorontwikkeld en is de samenhang hier en daar verloren gegaan. Het is onze taak om samen met de afdeling Brand Strategy de regierol te nemen en er met alle partijen voor te zorgen dat straks alles weer maximaal bij elkaar gaat optellen. Dat gaat Hema enorm helpen bij de realisatie van haar positionering.’
Herkenbaar én relevant houden
Alexandra den Hartog, head of brand strategy & trade marketing bij Hema, roemt de brede expertise van Total Design op het gebied van brand identity. ‘Die expertise heeft ons ervan overtuigd dat het bureau een goede aanvulling is op onze agency pool. Met de doorontwikkeling van onze huisstijl, streven we ernaar om het Hema-merk optimaal herkenbaar én relevant te houden.’
Lees ook:
- Hema-commercial in de helft van de tijd en voor de helft van het geld geproduceerd
- Epilepsiefonds met Total Design in de tegenaanval
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!