JDE Peet heeft het ruim 250 miljoen euro tellende media-account internationaal geconsolideerd bij Havas Media Group. Het concern is eigenaar van merken als Douwe Egberts, Senseo, L’OR, Pickwick, Jacobs, Kenco en Tassimo.
Per januari volgend jaar wordt Havas verantwoordelijk voor alle offline and online media planning en buying (behalve in Noord-Amerika). Havas werkte al met JDE samen, de verwachting is dat het contract met drie jaar verlengd wordt.
Digitale en omnichannel aanpak
Volgens Thijs Muller, ceo Havas Media Netherlands, is het een grote slag op de Nederlandse thuismarkt als het gaat om merk Douwe Egberts. 'Het is een top 5 klant en we hebben het digitale deel teruggewonnen van Carat/Dentsu, dat dit in 2017 wereldwijd won.'
Met de consolidatie van het media-account wordt Havas Media actief in 54 markten, in plaats van eerder veertig. Muller: 'We hebben een omnichannel aanpak, mede door onze nieuwe labels Havas CX en Havas Market (marketplaces) die we nu ook in Nederland gaan uitrollen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!