Hera United, de eerste professionele vrouwenvoetbalclub van Nederland, heeft Hagens gekozen als PR-bureau. De club wil ‘ de lat in het vrouwenvoetbal hoger leggen’ en verwacht na overleg met de KNVB in het seizoen 2025/2026 zelfstandig deel te nemen aan het betaald voetbal voor vrouwen in Nederland.
Pr-bureau Hagens is zonder oriëntatie of pitch gekozen. Marieke Visser, directeur en medeoprichter van Hera United heeft eerder met het pr-bureau gewerkt en ‘weet dat ze een scherpe, strategische visie hebben. Dit in combinatie met hun maatschappelijke voelsprieten, maakt dat ze een goede partner zijn in de bredere missie van Hera United, namelijk bouwen aan een wereld van gelijke kansen’.
Samenwerking Telstar
Hera United streeft naar gelijke kansen in het voetbal. Hoewel vrouwenvoetbal de snelst groeiende sport in Nederland is, ontbreekt het spelers volgens de initiatiefnemers vaak aan toekomstperspectief. Daarom investeert Hera in een zelfstandige professionele vrouwenvoetbalclub, om de sport te laten groeien en vrouwelijk talent te ontwikkelen.
De eerste pr-activiteit heeft Hagens inmiddels verricht bij de bekendmaking van een samenwerking tussen Hera United en Telstar. Hera United investeert per direct in de teams en in de faciliteiten om de Telstar Vrouwen het komende seizoen te versterken. Als Hera United een betaald-voetbalorganisatie kan worden, zal het een groot deel van de vrouwenvoetbal-activiteiten van Telstar zelfstandig overnemen.
Hagens liet voor de samenwerking een speciaal voetbalshirt ontwerpen door Blood-In-Blood-Out (zie openingsbeeld). Het shirt staat symbool voor de gedeelde visie en toewijding van beide clubs. Het wordt niet het officiële wedstrijdshirt van het team.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!