Gary Vaynerchuk opent een vestiging van VaynerMedia in Amsterdam

Fullservice bureau in de hoofdstad is een extra hub voor Europa, naast de vestiging in Londen

Het team van VaynerMedia Amsterdam, met rechtsonder met pet Gary Vaynerchuk

VaynerMedia heeft een fullservice vestiging in Amsterdam geopend. Het bureau van Gary Vaynerchuk, de visionaire ondernemer in merkrelevantie en internet, heeft een jaar lang in en rond de hoofdstad gewerkt aan aan het opbouwen van klantrelaties en het werven van talent.

Zalando en Indeed zijn de eerste klanten van de Amsterdamse vestiging. VaynerMedia Emea treedt voor beide bedrijven op als een zogeheten Social Agency of Record.

De keuze voor Amsterdam heeft te maken met het hoge niveau van het creatieve en internettalent dat er aanwezig is, vertelt Vaynerchuk tegen Adformatie. Hij had sinds de start van Vaynermedia in 2009 al de ambitie een wereldwijd communicatiebedrijf op te bouwen dat ‘in de meest creatieve en bruisende steden op aarde werkzaam’ is.

‘Amsterdam’ past in dat streven en komt na een snelle groei van het bureau in het Verenigd Koninkrijk en een toenemende vraag naar het reclamemodel van VaynerMedia in Europa. De Amsterdamse vestiging dient als extra Europese hub om klanten in de regio beter van dienst te kunnen zijn.

Social inzichten

VaynerMedia zegt bekend te staan om zijn ‘klantgerichte aanpak op het gebied van zowel creatie als media’. Het gaat daarbij niet zozeer uit van wat een merk wil zeggen, maar luistert in het creatieve proces naar wat leeft in de maatschappij, vooral via de inzet van sociale media.

Vaynerchuk: ‘Die zijn belangrijk omdat ze enerijds ongelooflijk veel aandacht van de consument krijgen, maar vooral omdat ze een plek zijn om consumenteninzichten te extraheren en bevestiging van die consument te krijgen.’

De opening van de nieuwe vestiging valt samen met de aanstelling van jonge leidinggevenden. Su May Tan Kool, voorheen group brand director bij 72andSunny, is vice-president client partnerships, Emea. Martijn Lasonder, voorheen strategy lead bij GoSpooky, gaat aan de slag als strategy director en post creative strategist.

Daarnaast heeft VaynerMedia op het gebied van strategie, creatie en media een talentroster met mensen uit Frankrijk, Spanje, Duitsland, Italië en België. Voor VaynerMedia Amsterdam gaan bovendien George Godon (mediadirector) en Isabel Nicholds (senior-strategist) van de vestiging in het Verenigd Koninkrijk aan het werk.

Van New York tot Amsterdam

VaynerMedia is de afgelopen vier jaar snel gegroeid met uitbreiding naar de regio Azië-Pacific in 2019, waar zich nu vijf kantoren bevinden, In Mexico opende het in 2021 een vestiging voor Latijns-Amerika gevolgd door VaynerMedia Canada in Toronto, in maart 2023. In het VK werkt het onder meer voor TikTok, Durex, Natwest Group en WeWork. In de VS heeft het kantoren in in New York en Los Angeles.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie