Na een uitgebreid pitchproces brengt Intergamma - Gamma en Karwei – haar gehele media- en datastrategie, planning en inkoop onder bij Dentsu. Het account komt van Mindshare, waarmee Intergamma twintig jaar heeft samengewerkt. Voor de inzet van digitale media was Intergamma al klant bij Dentsu. FMA begeleidde de pitch.
Intergamma is de organisatie achter de doe-het-zelf-formules Gamma en Karwei. Mariëlle Rooswinkel, manager marketingcommunicatie en formule bij Karwei, over de achtergrond van de pitch: ‘Intergamma wil de grootste en beste omnichannel retailer van de Benelux worden. Dat is een leuke maar ook stevige ambitie. Omnichannel customer journeys zijn dus zowel voor Karwei als Gamma belangrijker dan ooit. We hebben bij Intergamma daar veel kennis over in huis. Maar zullen ook zeker leunen op de kennis en kunde van dentsu op dit gebied. Dentsu kwam in de pitch als beste bureau naar voren.’
Volgens Rooswinkel is er een ‘heldere portfoliostrategie’ bij Intergamma. ‘Karwei is de bouwmarkt met smaak, daar is klussen, inrichting en styling (binnen het domein van de bouwmarkt) enorm belangrijk. Met als doel je huis mooi te maken. Gamma wil iedereen en alles handig maken en dat claimen met de pay-off “Ik kan het”.' Recent vierde Gamma het vijftigjarig bestaan, onder meer met deze campagne.
Marion Kuiper, client-director Dentsu, vult aan: ‘Het fundament van onderbouwde digitale strategieën op basis van data-analyses blijft. Maar daar bovenop zullen we altijd iets nieuws toevoegen. Alleen dan kom je vooruit. Frisse perspectieven worden doorlopend verkend. Zoals recent de collaborative advertentiecampagne met Pretty Social. Met deze advertenties konden wij voor Karwei consumenten targeten en producten verkopen met branded content op zorgvuldig geselecteerde websites die zich richten op huis en tuin, om de nieuwe tuincollectie te promoten. Het resultaat was meer verkeer naar de website en hogere conversiecijfers.’