Seepje kiest Higuita na bureau-oriëntatie
Het duurzame zeepmerk Seepje heeft na een bureau-oriëntatie gekozen voor creatief bureau Higuita. Seepje heeft met in totaal zes bureaus gesproken, de oriëntatie speelde in november. Het merk spreekt van 'meerdere goede gesprekken', waar Higuita als winnaar uit de bus kwam. Higuita (sinds kort onderdeel van Makerstreet) is het eerste bureau waar Seepje op vaste basis mee samenwerkt, in het verleden ontwikkelde het merk zijn campagnes voornamelijk inhouse.
De nieuwe campagne van de hand van Higuita is inmiddels live. Het gaat om een landelijke campagne genaamd 'Was je wereld schoner', te zien in outdoor- en tv-billboarding-uitingen verspreid over Nederland en België. De campagne met taglines als 'schoon genoeg van vieze zeep' en 'nu is de natuur aan de wasbeurt' loopt tot het einde van het jaar en wordt uitgevoerd door mediabureau Matchmybrand.
Seepje maakt wasmiddel, handzeep en afwasmiddel. Sinds de oprichting in 2013 strijdt het bedrijf, dat inmiddels B Corp-gecertificeerd is, naar eigen zeggen tegen onnodig gebruik van fossiele ingrediënten en toevoeging van microplastics in zeepproducten. De producten worden naast Nederland ook in België, Duitsland en Zwitserland verkocht.
Zandbeek aan de slag voor Funda en Waterschap Limburg
Funda heeft na een bureau-oriëntatie voor het Eindhovense bureau Zandbeek gekozen. Het bureau gaat voor de woningsite aan de slag met strategisch advies en ondersteuning op het gebied van marketing, pr en communicatie en daarnaast reputatie- en issue management. De keuze viel op Zandbeek vanwege de brede ervaring van dit bureau in zowel de vastgoed als de financiële sector, meldt Funda.
Er was een shortlist van drie bureaus, meldt Funda. De oriëntatie is bovendien niet als pitchtraject ingestoken, 'maar we hebben wel een gedegen selectieproces gevolgd'. Zandbeek is geselecteerd als bureau voor reputatiemanagement en PR, de samenwerking met XXS (tegenwoordig Creature Amsterdam) als vast reclamebureau blijft voor hoever bekend overeind.
Zandbeek meldt verder Waterschap Limburg als nieuwe klant. Het bureau gaat de komende vijf jaar aan de slag met de 'corporate communicatie en project- en programmacommunicatie' voor het waterschap. Het familiebedrijf Zandbeek, opgericht in 1995, werkt verder voor klanten als KPN, Rijkswaterstaat en Baker Tilly.
New York Pizza kiest For You Agency
Het Amsterdamse social mediabureau For You Agency gaat aan de slag met de influencer marketing- en social media-activiteiten van New York Pizza. De samenwerking focust voornamelijk op kanalen als Tiktok en Instagram.
Joost Geurtsen, chief marketing officer New York Pizza, stelt dat For You Agency 'als geen ander' weet wat Gen-Z, de doelgroep waar het merk op mikt, drijft. De samenwerking met creatief contentbureau C2B, dat New York Pizza al langer als klant heeft, blijft overeind staan.
HalloStroom kiest Indie Amsterdam
Indie Amsterdam is het nieuwe fullservice bureau van zonnepanelenverhuurder HalloStroom. Hier ging geen pitch aan vooraf; ceo Leslie Hogeveen kende Indie al van 'een vorige relatie' en heeft zodoende voor dit bureau gekozen, meldt HalloStroom zelf. Het betreft een langdurige samenwerking, aldus Indie Amsterdam. Hier meer.