Wodkamerk Finlandia, onderdeel van de De Brown-Forman Corporation kiest voor DDB Unlimited. Het Amsterdamse bureau wordt de nieuwe strategische en creatieve agency met Haygarth als partner voor shopper- en retailmarketing. Finlandia Vodka werkte eerder met Wieden + Kennedy London. DDB kreeg de voorkeur na een pitchtraject.
Vertrouwen
Alexander Gorelin, global brand director van Finlandia Vodka, over het nieuws: ‘We zijn zeer blij met de benoeming van DDB Unlimited. Finlandia heeft een rijk merkverhaal, en we hebben het volste vertrouwen dat we de juiste bureaupartner hebben gevonden om dat verhaal op een krachtige, betekenisvolle en onderscheidende manier te vertellen. DDB Unlimited heeft aangetoond zeer goed te begrijpen waar Finlandia voor staat en wat de traditie van het merk is.’
Esther te Pas, managing director van DDB Unlimited, voegt toe: ‘We zijn erg enthousiast om Finlandia Vodka aan boord te verwelkomen. Het is een eer om onze creatieve en strategische ideeën in te zetten voor een van de meest iconische merken ter wereld, om ze te helpen relevant te blijven in een snel veranderende wereld.’
Virtuele pitch
Vanwege de coronacrisis en de lockdown die van kracht werd vlak nadat het pitchproces eerder dit jaar begon, heeft het merkteam van Finlandia samen met Creativebrief het proces op afstand aangestuurd.
Daria Gladysheva, global brand manager van Finlandia Vodka, vertelt over het pitchproces: ‘Het was heel ongebruikelijk voor ons én voor de deelnemers om een virtuele pitch te houden. Toch hebben we veel betrokkenheid en energie gevoeld in de samenwerking met de bureaus. Het virtuele proces maakte het mogelijk om wendbaarder te werken en om minder reisuren te maken.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!