Zuivelhoeve, onderdeel van Roerink Food Family, kiest voor het Amsterdamse bureau The Family. Het bureau ontwikkelde de nieuwe merkcampagne van de boerderij-organisatie. Als reden om te kiezen voor The Familie geeft het familiebedrijf dat het dezelfde ondernemersmentaliteit voelde bij het bureau dat nog geen jaar geleden de deuren opende. Jacqueline Roerink, commercieel directeur van Zuivelhoeve: ‘En net als wij, is The Family een familiebedrijf. Dus dat sprak ons ook wel aan.’
Uitgesproken ambitie
Volgens het 39-jarige bedrijf uit Twekkelo is het de eerste keer dat de organisatie serieus werk maakt van de positionering. Zuivelhoeve spreekt daarbij de ambitie uit om het marktaandeel te laten groeien. Roerink: ‘Dat willen we bereiken door een verhaal te vertellen dat net zo echt en oprecht is als onze producten. En eerlijk gezegd vonden we het wel spannend of een bureau uit Amsterdam dat zou aanvoelen. Doordat we vanaf het begin van het strategische en creatieve proces intensief met The Family hebben samengewerkt, is dat heel goed gelukt.’
De campagne
De campagne draait om de rust waar de zuivel mee wordt geproduceerd. De Zuivelhoeve zelf, waar de Boer’n yoghurt ook echt wordt gemaakt, speelt een centrale rol. De basis voor de merkcampagne werd gelegd op de hoeve zelf, aan de keukentafel, zo stelt Joris Kuijpers, van The Family. ‘Toen we een paar dagen in Twekkelo rondliepen, zagen we dat alles hier op en om De Zuivelhoeve in een ander tempo gaat. Rustiger. En dat is precies het ‘geheime ingrediënt’ dat zuivel van Zuivelhoeve anders dan andere zuivel maakt.’
Social media
De tv-commercial wordt online kracht bijgezet waarvoor het digital content agency C2B een serie aangepaste advertenties voor YouTube, Facebook en Instagram ontwikkelde.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!