Essent en energiedirect.nl naar Accenture Interactive

Energiemerken zochten 'nieuw soort bureau'.

Accenture Interactive wordt het nieuwe bureau van Essent en energiedirect.nl. Het energiebedrijf koos na een pitch voor het team van Accenture Interactive in Amsterdam. Het bureau gaat de communicatiestrategie, campagne-ontwikkeling en -realisatie doen.

Bas van Vlierden, Head of Marketing bij Essent: 'Niet alleen de energiemarkt, maar ook de consument staat voor grote uitdagingen de komende jaren. De media staan vol met boodschappen over CO2-uitstoot en energietransitie, maar Nederlanders zijn onzeker over wanneer welke eerste stap voor hun eigen huishouden te zetten. Wij willen consumenten thuis helpen om stap voor stap te verduurzamen; bijvoorbeeld met behulp van ons landelijk netwerk van servicebedrijven.'

Volgens Van Vlierden was daar een 'nieuw soort bureau' voor nodig met ervaren mensen op het gebied van strategie, creatie en digital.'

Samenwerken met in-house team

Het werk door het bureau omvat het ontwikkelen van de merkstrategie voor Essent en energiedirect.nl het ontwikkelen en uitvoeren van de campagne en advies op het gebied van data en digital marketing. Daarnaast gaat het digital-marketingteam van Accenture Interactive nauw samenwerken met het in-house digital team van Essent.

Aranka Staijen van 3MO begeleidde de pitch.

Hazes

Twee jaar geleden stelde Essent de positionering al bij (Lang leve thuis) en ging het merk voor de campagnes een langjarige verbinding aan met André Hazes junior. 

Bureaus die voor Essent werk(t)en zijn nu Etcetera (nu ddb Unlimited), SuperHeroes & Searchresult

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie