Dentsu heeft de domeinnaam kobalt.nl verkocht aan een onderneming die een elektrische kartbaan wil gaan exploiteren. De opbrengst van deze verkoop wordt verdubbeld en schenkt dentu aan Fonds Gehandicapten Sport.
Uniek
Daarmee gaat er definitief een streep door de naam Kobalt als mediabureau. In 2014 werd het bureau al opgeheven, maar dentsu had de domeinnaam nog altijd in bezit.
In oude vorm was Kobalt een mediabureau met aandeelhoudersconstructie en daarmee uniek. Vendex en Ahold richtten het bureau in de jaren zeventig op. Kobalt groeide in de jaren negentig uit tot het grootste mediabureau van Nederland en sloten onder meer ABN Amro en Heineken zich aan als aandeelhouder.
De klad
Vanaf 2004 kwam de klad erin en werd Kobalt doorverkocht aan verschillende eigenaren. In 2011 kwam het in handen van Aegis Media Nederland, het latere dentsu, als zelfstandig media-adviesbureau. In 2014 werd Kobalt geïntegreerd in Carat (dentsu).
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!