De ABC-jury van de SAN Accenten selecteert jaarlijks op basis van vaste criteria wat de beste bureaus en adverteerders van het afgelopen jaar zijn geweest. In twee rondes hebben zij de shortlists voor de drie ABC Accenten 2019 vastgesteld.
Op alfabetische volgorde zijn dat:
Adverteerder van het Jaar 2019
- Albert Heijn
- De Vegetarische Slager
- SIRE
Bureau van het Jaar 2019
- Achtung! mcgarrybowen
- Dept
- TBWA\NEBOKO
Consistent Accent 2019
- ASN Bank
- Jumbo Supermarkten
- OHRA
De negen genomineerden presenteren hun case op dinsdag 15 september aan de ABC jury bij PwC aan de Zuidas te Amsterdam.
SAMENSTELLING ABC JURY 2019
Onafhankelijke voorzitter: drs. Jolande Sap
BvA bestuur: Frenkel Denie (FrieslandCampina) en Louise Meijer (VodafoneZiggo)
Externe deskundigen: Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders) en Ronald Voorn (Hogeschool Utrecht en Universiteit Twente)
Vakmedia: Sjaak Hoogkamer (MarketingTribune), Nicolette Hulsebos (FONK) en Susanne van Nierop (Adformatie)
SAN bestuur: Léontine Admiraal (PwC), Jeroen Hubert (Accell) en Ewa Skotncki (Fairphone).
De winnaars worden bekend gemaakt tijdens de Live Stream uitzending vanuit Studio 21 op 30 september om 16.30 uur.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!