De Longlisten voor de zogenaamde ABC Groot Accenten 2021 zijn bekend. De ABC jury bestaande uit redacteuren van de Adformatie, Fonk en MarketingTribune, bestuursleden van de bvA (Bond van Adverteerders) en bestuursleden van de SAN, aangevuld met twee externe deskundigen, maakt onderstaande genomineerde kandidaten bekend.
Adverteerder van het Jaar
- AJAX
- Albert Heijn
- Aldi
- Bol.com
- De Vegetarische Slager
- G-Star
- Hornbach
- Jumbo
- Kruidvat
- Plus
Bureau van het Jaar
- Alfred
- DDB
- Dentsu|Achtung
- Dept
- Gospooky
- Herc
- Joe Public Take-Away Advertising
- Persuade
- Selmore
- TBWA\Neboko
Consistent Accent
- Bol.com
- Calvé
- HAK
- Hornbach
- Jumbo
- Ohra
- Plus
- Skoda
- Toto
- Zeeman
De ABC jury staat onder leiding van de onafhankelijke juryvoorzitter Barbera Wolfensberger, directeur-generaal Cultuur en Media bij het Ministerie van OCW.
De genomineerden wordt gevraagd een whitepaper te maken waarmee ze de jury overtuigen hen op de Shortlist te plaatsen. De uiteindelijke 3 genomineerden per categorie worden verzocht een presentatie te houden voor de ABC jury.
SAMENSTELLING JURY ABC ACCENTEN
Onafhankelijke voorzitter: Barbera Wolfensberger, Directeur-Generaal Cultuur en Media bij het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW)
BvA bestuur: Erik van Engelen (Wildlands) en Nicole Freid (HAK)
Externe deskundigen: Julian Stevense ( Brandgurus/Nyenrode) en Ronald Voorn (Hogeschool Utrecht en Universiteit Twente)
Vakmedia: Sjaak Hoogkamer (MarketingTribune), Nicolette Hulsebos (FONK) en Susanne van Nierop (Adformatie)
SAN bestuur: Léontine Admiraal (PwC), Caroline van Turennout (Zeeman) en Ron Schneider (EY).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!