Premium

Dit nieuwe bureau ziet grote kansen in adverteren rondom gaming

LevelUP Digital wil adverteerders en merken begeleiden bij het adverteren in en rondom games.

Het team van LevelUP Digital, met v.l.n.r. Olivier, Florian, Erik en Frans-Douwe
Foto: aangeleverd

Nog maar weinig (Nederlandse) adverteerders kennen de kansen en uitdagingen van adverteren in en rondom games, stellen de oprichters van het nieuwe bureau LevelUP Digital. Zij zien daarom een gat in de markt.

LevelUP Digital is een kersvers bureau dat adverteerders en bureaus wegwijs wil maken in gaming advertising. Oprichters Florian Toen (ex-bureauzijde) en Frans-Douwe Staal (ex-exploitant) krijgen hulp van adviseurs en investeerders Olivier Barger en Erik Dubbeldeman, die allebei bij ShowHeroes gewerkt hebben. Barger en Dubbeldeman verkochten hun videoadvertentiebedrijf Streamads in 2020 aan ShowHeroes, bleven een paar jaar aan en namen daarna een periode rust. ‘Het begon een tijdje terug weer te kriebelen om wat te doen, en zo kwamen we in aanraking met Frans en Florian en hun ervaring met gaming advertising’, vertelt Dubbeldeman. 

RB: Welke oplossingen bieden jullie aan?
ED:

Wij willen adverteerders of bureaus bij de hand nemen bij het adverteren in gaming. Dat begint met consultancy, waarin we ingaan op de doelstellingen van de adverteerder en hoe gaming te vergelijken is met andere kanalen. We willen de klant ook duidelijk maken wat je kunt verwachten en wat niet. Na de consultancy kunnen we het hele traject uit handen van de klant nemen, van creatie en campagne-inzet tot het optimaliseren en de eindevaluatie. Er is namelijk heel veel mogelijk rondom advertising in gaming.

Wat kun je als adverteerder niet verwachten?

Tracking is een uitdaging. Veel adverteerders zijn eraan gewend, ook via big tech, en vinden cookies voor tracking fijn. De cookie is ook nog niet weg, maar uiteindelijk is het een gedateerd model en zullen we naar alternatieven moeten gaan.

Waar kun je adverteren?

Dat kan in games, zoals Fortnite, Roblox of minder bekende games die gratis te spelen zijn en daarom reclames tonen. De mogelijkheden qua performance zijn echter beperkt in dit soort games, wat het adverteren vooral interessant maakt als je je zichtbaarheid wil verhogen.

Je kunt ook om games heen adverteren, dus op platformen waar gamers samenkomen. Dat zijn onder andere Reddit en Discord, waar we nu mee in gesprek zijn. Op deze platformen zijn heel veel specifieke kanalen waar mensen praten over gaming. De engagement van die gebruikers is heel hoog. Dat maakt dergelijke platformen interessant voor iedereen die op zoek is naar impact binnen de entertainmentindustrie. Naar mijn mening moeten we een beetje weg van het stereotype gamer, want iedereen gamet in meer of mindere mate. Dat kan op een console of computer zijn, maar ook een spelletje op de smartphone of tablet.

Welke adverteerders hebben jullie al als klant?

We draaien onze eerste testcase met een groot entertainmentbedrijf dat een bepaalde productie onder de aandacht wil brengen van een publiek. En Frans en Florian gaan deze weken bij potentiële klanten langs met een salespresentatie. Wat we tot dusver kunnen zeggen is dat de eerste feedback heel positief is, omdat klanten ons verhaal nieuw noemen en van toegevoegde waarde vinden. Onze positionering is dan ook heel breed, want we werken onder andere samen met mediabureaus, adverteerders en techbedrijven.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie