Overslaan en naar de inhoud gaan

Snapchat-app gaat meer reclames tonen, want investeerders maken zich zorgen

Voor het eerst reclames in het meest gebruikte onderdeel: het chatvenster met vrienden.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Snap gaat meer reclames tonen in zijn Snapchat-app in de hoop meer advertentie-inkomsten op te halen. De ceo van Snap schrijft in een memo aan zijn personeel namelijk dat investeerders zich zorgen maken om het trage tempo waarin de advertentietak van Snap groeit. Die zorgen uiten zich ook in het Snap-aandeel, dat op bijna het laagste niveau ooit staat.

related partner content for mobile comes here

Meer reclames

Snapchat heeft meer dan 850 miljoen maandelijkse gebruikers, maar verdient nog steeds relatief weinig. Een betaald abonnement heeft inmiddels ruim 11 miljoen gebruikers en de advertentie-inkomsten van het totale aantal gebruikers groeien maar langzaam. Onder druk van aandeelhouders gaat Snap daarom op meer plekken in de Snapchat-app advertenties tonen. 

De belangrijkste plek is het chatvenster, waar gebruikers berichten van vrienden openen. In dit venster komen straks gesponsorde berichten van adverteerders te staan. De exacte uitstraling van zo'n reclame is nog niet duidelijk.

Advertenties op de kaart

Ook de kaart binnen de Snapchat-app krijgt reclames. Op deze kaart zien gebruikers de locatie van vrienden - mits die hier toestemming voor gegeven hebben. Merken kunnen binnenkort betalen om gesponsorde locaties op de kaart te tonen, schrijft de Snap-ceo. 

Deze reclamemogelijkheid doet denken aan Google Maps, dat adverteerders al langer laat betalen om prominenter zichtbaar te zijn in de kaartendienst. 

13 jaar

Snap bestaat nu dertien jaar, maar heeft nog voldoende uitdagingen. De ceo meldt onder meer aan zijn personeel: 'De groei van onze digitale advertentieactiviteiten is een van de belangrijkste factoren voor ons potentieel voor inkomsten op de lange termijn, en investeerders maken zich zorgen dat we niet sneller groeien'.

Eerder deze maand vereenvoudigde Snap zijn advertentieplatform voor marketeers en maakte het bekend dat adverteerders campagnes kunnen genereren met behulp van artificiële intelligentie (AI).

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in