Digital Rockstars start als digitaal marketingbureau dat knipoogt naar de jaren '90

Het bureau wil de 'onbezorgde en creatieve uitingen van vroeger samenbrengen met de ervaring en digitale distributiemogelijkheden van nu'.

Afbeelding: aangeleverd

Het nieuwe digitale marketingbureau Digital Rockstars belooft branding, creatie en online marketingcampagnes te verzorgen met een knipoog naar de jaren '90. Wat daar zo cool aan was? Het was een tijd waarin marketing speels, gewaagd en opvallend was, zeggen oprichters Glenn Wessels, Jotham Marco, Rian de Boer, Rutger Groot en Tabby Fijma. Zij willen daarom 'de onbezorgde en creatieve uitingen van vroeger samenbrengen met de digitale distributiemogelijkheden en ervaring van nu, zodat merken écht opvallen en maximaal resultaat behalen'.

Keihard lachen en niet alles zo serieus nemen

Opvallen en maximaal resultaat behalen zijn bekende woorden van een marketingbureau. En ook eindresultaten waar alle bureaus andere strategieën voor gebruiken. Digital Rockstars wil de 'elementen van keihard lachen, opvallen (daar is 'ie weer) en niet alles zo serieus nemen' inzetten. 

Daar komt die knipoog naar de jaren '90 ook in terug. De website komt retro over en het bedrijf zegt woorden te gebruiken 'die we vroeger op straat naar elkaar schreeuwden'.

Jotham Marco, mede-oprichter van Digital Rockstars, vertelt: 'Wij waren allemaal kind in de jaren ‘90. Toen had je zoveel reclames waar je om moest lachen, die leuk waren en daarom bleven hangen. De afgelopen jaren is dat steeds veiliger geworden, niet meer out of the box en vooral saaier. Een beetje truttig, als ik het zo mag noemen. Wij willen marketing weer injecteren met de goede dingen uit onze kindertijd, en daarmee merken helpen om weer op te vallen én te blijven plakken. Niet ieder merk zal dit durven, maar we beloven dat als je het wel durft, het heel leuk wordt.'

De partners

De vijf partners van Digital Rockstars hebben uiteenlopende ervaringen in de creatieve industrie. Zo werkte Rutger Groot onder meer voor IPG Mediabrands en zijn Glenn Wessels en Jotham Marco mede-eigenaren van recruitment marketing bureau Brandmannen. Tabby Fijma heeft ruim twintig jaar ervaring als creatief en Rian de Boer leverde eerder werk voor merken als Radio 10 en Coolcat.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie