Byte, gespecialiseerd in AR, campagnes en chatbots, heeft een klantportfolio dat bestaat uit onder andere Spotify, ASOS en Just Eat Takeaway. Afgelopen jaar groeide de wereldwijde omzet met 20 procent en voegde het een aantal snelgroeiende klanten toe, waaronder TikTok, Twitch en Zoopla. Byte is ook Facebook Premium Marketing Partner, Snapchat Official Lens Creator Partner en TikTok Effect Partner.
Dept werkt voor klanten als Bose, bol.com en Patagonia. Byte en Dept vonden elkaar in het digitale dna, de cultuur en de groeiplannen. Dept heeft 27 kantoren verspreid over de hele wereld, waardoor Byte de mogelijkheid krijgt om een full-service digitaal aanbod te bieden aan klanten over de hele wereld.
Dept richt zich de afgelopen jaren voornamelijk op internationale expansie. In 2020 sloot digital agency BASIC® uit San Diego zich aan bij Dept, het Deense strategische designbureau Sorthvid en het Zwitserse bureau Hinderling Volkart. Het leverde de bureaugroep de zesde plek op in de Adweek Top 10 Fastest Growing Large Agencies.
Het managementteam van Byte blijft opereren zoals voorheen. De mede-oprichters van Byte, Alex Miller en Jamie Kenny, zullen nauw samenwerken met het management team van Dept, en de lokale teams in het VK en de VS.
Alex Miller, mede-oprichter van Byte: 'We zijn onderdeel geworden van Dept om de wereldwijde groei te versnellen en ons technologie aanbod een boost te geven met de meer dan 500 Dept tech engineers. Wij kijken ernaar uit om Dept te helpen bij het realiseren van haar visie om wereldwijd een top 10 digital agency te worden.'
Dimi Albers, CEO van Dept: 'Alex, Jamie en de rest van het team staan bekend om hun innovatieve campagnes, grensverleggende AR-oplossingen en geavanceerde chatbots.We kunnen niet wachten om samen te werken voor de beste merken ter wereld.'
Internationale technologie-investeringsmaatschappij GP Bullhound trad op als Bytes financieel adviseur voor deze transactie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!