The Creative Playground. Zo noemen de mensen van reclamebureau New Brand Activators hun werkplek.
Niet direct de omschrijving die als eerste in je opkomt als je het zwart bakstenen, rechthoekige gebouw waar het creatieve bureau in gezeteld is, ziet. Ook het bedrijventerrein waar het gelegen is, is weinig inspirerend. Maar bij binnenkomst slaat de stemming direct om.
Ogen komen te kort om alles wat erin de grote, hoge ruimte staat, op te nemen: diverse containers die dienstdoen als toiletgroep, als vergaderruimte, als (silent)discoruimte en als werkruimte, ouderwetse bioscoopstoelen opgesteld voor een groot scherm, sport- en spelattributen als: een dartbord, een boksbal, een basketbalveldje, een minitafeltennistafel en een tafelvoetbalspel. Kortom: genoeg afleiding in huis die zorgt voor extra inspiratie voor de creatieven.
En wat direct opvalt is het kleine festivalterrein compleet met foodtruck en horecatafels en -stoelen. Aan de linkerkant een indrukwekkende bar.
Hennie Bouwe, operationeel directeur van het Veghelse reclamebureau New Brand Activators, is trots op de werkplek waar hij en zijn 42 collega’s naar volle tevredenheid werken. ‘Het festivalterrein en de bar hebben we onszelf in het staartje van de coronatijd cadeau gedaan. Tijdens de lockdown hebben wij hier met z’n allen keihard doorgewerkt. Velen van ons gewoon op kantoor simpelweg omdat hier de foto- en videoapparatuur staat waarmee gewerkt wordt.
De meeste van onze klanten zijn retailers, die hadden het natuurlijk hartstikke druk. Door de wisselende coronamaatregelen moesten vele communicatiemiddelen continu worden aangepast. Het thema van vorig jaar was loyalty en voor dit jaar is dat fun-to-work-with, daarom hebben we deze bar erin gezet. We moeten met elkaar het leven vieren en ook het festivalterrein past daarbij. Daarnaast zijn we natuurlijk Brabanders die van gezelligheid houden, elkaar graag opzoeken voor een praatje, worstenbroodje erbij…’
Hier wordt hard gewerkt, maar er is ook ruimte voor fun
Helemaal achter in de benedenruimte bevindt zich een foto- en videostudio en een uigeruste horecakeuken. Drie keer in de week komt hier een professionele kok gerechten koken voor de foodfotografie voor retailklanten als Sligro, Coop, Spar en Spare Rib Express. De ‘geheime’ deur helemaal achter in de studio geeft toegang tot drukkerij Bek, het bedrijf waaruit het reclamebureau ruim zes jaar geleden uit is ontsproten. ‘We hebben wel dezelfde eigenaar, maar opereren volledig zelfstandig. Ontzettend fijn overigens om alles onder een dak te hebben.’
Boven is de grote vergaderruimte uitgerust met audiovisuele apparatuur, open kantoorblokken, een DJ booth (‘ieder blok mag om de beurt de weekspeellijst samenstellen’) en een apart kantoor voor de directeur waar de deur altijd open staat.
Bouwe: ‘Wat ik belangrijk vind is dat de ruimte waar mensen een groot deel van de dag doorbrengen, een plek is waar ze graag willen zijn, waar ze zichzelf kunnen zijn en waar ze op nieuwe ideeën komen. Er wordt hier hard gewerkt en er is ook veel ruimte voor fun. Dat spreekt onze klanten ook aan, want die komen graag langs. Het komt regelmatig voor dat zij hier hun besprekingen organiseren, bijvoorbeeld in een van onze bespreekcontainers even weg uit de eigen kantooromgeving. Dat vind ik een groot compliment en laat zien waar onze Creative Playground voor staat.’