DDB wint pitch Beter Bed en lanceert eerste campagne

Een pitch ging hieraan vooraf. De samenwerking met Joe Public is beëindigd.

Vrolijk wakker worden in een Beter Bed.

Beter Bed heeft zijn nieuwe merkconcept 'Bed, Beter Bed' gelanceerd. Met de campagne wil de zogeheten slaapspecialist een verband leggen tussen 'beter slapen en een beter leven'. De boodschap luidt dan ook: je leven wordt beter als je slaapt in een Beter Bed. 

De campagne komt uit de koker van DDB Retail (onderdeel van DDB Amsterdam), het nieuwe reclamebureau van Beter Bed. Een pitch in september dit jaar ging hieraan vooraf. Welke andere bureaus aan de pitch meededen, is niet bekend. De samenwerking met Joe Public, sinds 2021 het reclamebureau van Beter Bed, is hiermee beëindigd.

Vrolijk wakker

Met 'beter' in de naam vindt Beter Bed naar eigen zeggen dat het in campagne ook moeten laten zien wat er dan beter kan. De campagne toont het verschil dat consumenten kunnen ervaren wanneer ze slapen op een bed van Beter Bed. In de eerste commercial worden drie personages gevolgd die, zodra ze in een bed van Beter Bed slapen, direct vrolijker en energieker wakker worden. Het verhaal eindigt bij het laatste personage in de winkel, waar een slaapexpert klaarstaat voor advies.

Beter Bed: 'We laten zien wat beter slapen oplevert en claimen zodoende 'beter leven'. De campagne gaat verder dan alleen slaapadvies en producten; het verplicht onszelf als bedrijf ook om zowel merk- als salesgericht beter te zijn. We willen Nederland laten ervaren hoe beter slapen uiteindelijk tot een beter leven leidt.'

De campagne (productie: Hazazah) wordt op televisie en via online kanalen uitgerold.

Credits:
Opdrachtgever: Beter Bed
Perijn Hoefsloot – Verantwoordelijk voor Marketing en Strategic Business Development
Femke Verheuvel – Lead Creative Brand Design
Nadieh Cissen – Manager Branding, Content en PR
Bureau: DDB Retail
Productiemaatschappij: Hazahah
Regie: Rob Lücker
Offline: Ronnie
Online/Grade: De Compound
Muziek: Remus Ockels
Sound design en voice-over: Public Audio
Muziek: Raymus Ockels
Sound: Public Audio 
Mediabureau: Zigt
Onderzoeksbureau: Unravel

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Martin de Munnik
Goed, slim, gaat wel werken. Onze metastudie over 273 on- en offline commercials laat zien dat korte commercials met 5 herhalingen van het logo het meest effectief is in de activatie van de koopintentie. Ik mis wel de retteketet :)
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie