DDB Amsterdam is gekozen als het nieuwe reclamebureau van VriendenLoterij. Een pitch met één ander bureau ging hieraan vooraf.
DDB gaat aan de slag met onder meer de nieuwe merkpositionering en visual identity van VriendenLoterij. Een eerste merkcampagne is inmiddels al gelanceerd.
Het is voor het eerst dat VriendenLoterij voor een vast reclamebureau kiest. Voorheen waren er wel marketinguitingen, maar werden die voornamelijk inhouse ontwikkeld.
Voetbalsupporter Henk
In de eerste campagne genaamd 'Elke dag plezier' is de hoofdrol weggelegd voor Henk, supporter van amateur-voetbalclub VVG. 'Dag in dag uit staat hij langs de lijn. Henk speelt ook mee met de VriendenLoterij; natuurlijk voor de geldprijzen, maar zo steunt hij ook zijn eigen cluppie. En daar beleeft Henk uiteindelijk zelf ook plezier aan', aldus VriendenLoterij.
De VriendenLoterij maakt deel uit van de Postcode Lottery Group, een onderneming die het Postcode Loterijformat inmiddels heeft opgezet in vijf landen (Nederland, Groot-Brittanië, Duitsland, Noorwegen en Zweden).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!