Het Rotterdamse bureau Coopr gaat Glory Kickboxing ondersteunen in communicatie, pr en persevenementen.
De kickboksorganisatie heeft een tumultueuze periode achter de rug. Het Nederlandse deel ging deze zomer failliet en ook de internationale organisatie ging tegen het canvas na financiële problemen. Na een overname kon het overeind worden geholpen.
Leaner en professioneler
‘Ze hebben doorstart gemaakt en zijn druk bezig met het neerzetten van een nieuwe organisatie: leaner, professioneler’, zegt Jody Koehler, medeoprichter van Coopr. ‘Daar zullen wij ze internationaal vanuit pr en communicatie verder bij gaan ondersteunen. Een heel mooie klus.’
Glory kondigde onlangs aan terug te keren op 7 november 2020 met het Glory 76 event. De headliner is het langverwachte gevecht tussen Badr Hari en Benjamin Adegbuyi.
Bij Jinek werd dinsdagavond bekend gemaakt dat Glory de gevechten zelf uitzendt, voor 12,99 zijn ze te bekijken. Eerder waren de kickbokswedstrijden te zien op Veronica, maar Talpa beëindigde het contract met Glory wegens tegenvallende cijfers en de chaos bij de organisator.
Volgend niveau
Jon Martone, verantwoordelijke voor marketing, digital en partnerships bij Glory, richt zijn blik vooruit en zegt nieuwsgierig te zijn naar wat Glory en Coopr – een team ‘fanatieke, enthousiaste liefhebbers’ - samen bereiken in de toekomst.
‘We zochten een pr-bureau in Nederland dat met ons verder bouwt aan een sterk Glory en de verhalen die deze sport rijk is, naar een volgend niveau weet te brengen.’
Steeds populairder
Jody Koehler heeft daar alle vertrouwen in. Hij zegt het fundament onder het merk steviger neer te willen zetten en nog meer fans en liefhebbers kennis te laten maken met de sport.
‘Dankzij vechters als Badr Hari en Rico Verhoeven is kickboksen de afgelopen jaren enorm populair geworden in Nederland. Die populariteit zal alleen maar toenemen.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!