Communicatiebureau Hemels van der Hart gaat na 22 jaar failliet

Ooit een van de grootste communicatiebureaus van Nederland, nu stopt het.

Pieter Hemels
Youtube

Ooit een van de grootste communicatiebureau’s van Nederland, Hemels van der Hart in Woudenberg, is opgehouden te bestaan. Pieter Hemels gaat op zijn LinkedIn-profiel in op het verdwijnen van zijn bureau.

'Vandaag komt mijn einde aan Hemels van der Hart', schrijft Hemels. 'Op 5 juni 1996, ruim 22 jaar geleden, zetten we de eerste stappen.” In de hoogtijdagen werkten er ruim 70 mensen bij Hemels van der Hart.

In juli van dit jaar verklaarde de Rechtbank Midden-Nederland Hemels vander Hart B.V. failliet, zo blijkt uit de dossiers die zijn gepubliceerd op www.faillissementsdossier.nl. Ten tijde van het faillissement werkte er nog 10 mensen bij het bureau

 

Breed spectrum

Hemels beschrijft in zijn post op LinkedIn hoe het allemaal begon als bureau voor direct marketing: “Met de diepe overtuiging dat het effect van communicatie daadwerkelijk een meetbaar effect heeft op het bottom-line resultaat. Klanten als Oracle, Spaarbeleg en Philips waren dat al vrij snel met ons eens. En zij veranderden onze overtuiging: we bleken helemaal niet van DM te zijn, maar van communicatie in de breedste zin van het woord. Dezelfde meetbare regels bleken namelijk uitstekend toepasbaar op zaken als corporate communicatie en arbeidsmarkt communicatie”, aldus Hemels.

Zingeving

Hemels: 'We concentreerden ons op de strategische vraagstukken. Of, zoals het zo mooi op de site staat “het creëren en (door)ontwikkelen van persoonlijke, organisatorische en maatschappelijke relevantie in een snel veranderende maatschappij”. Tegelijk vroegen we ons, ook steeds vaker hardop, af waarom we deden wat we deden. En voor wie? Het leidde tot het besluit om ons volledig te richten op activiteiten die de wereld morgen een beetje beter maken.”

Op de post van Pieter Hemels van 31 augustus 2018 op LinkedIn komen veel reacties los uit de communicatiewereld.
Lees hier het volledige bericht van de bekendmaking

Dit artikel verscheen eerst op de site van de Utrechtse Communicatie Kring

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie