Het Amsterdamse bureau Clarify opent vandaag een tweede vestiging op de Nieuwe Uitleg in Den Haag. Volgens Paul Schilp, managing partner van Clarify, is het een logische stap om een kantoor te openen 'in het hart van de Nederlandse overheid'.
‘Al 15 jaar werken we binnen alle lagen van de Rijksoverheid. Ook de komende vier jaar zijn we geselecteerd als rijksbrede voorkeursleverancier. Dichtbij zijn betekent sneller schakelen en nauwer samenwerken.’
Clarify groeit in een rol als full-service communicatiebureau. Schilp. ‘We zien de traditionele grenzen tussen opdrachtgever, bureau en productie in toenemende mate vervagen. Dat vereist fysieke nabijheid.’
Uitleggen besluitvorming
De dagelijkse leiding in Den Haag is in handen van Niek Stevens, die eerder als director werkte bij communicatiebureaus in Amsterdam en Melbourne. De afgelopen jaren stond hij bewindspersonen op ministeries bij als extern adviseur.
‘Duidelijke overheidscommunicatie is het belangrijkste instrument om polarisatie tegen te gaan’, zegt Stevens. ‘Ik heb zelf ervaren hoe ingewikkeld het is om besluitvorming goed uit te leggen en wat voor kansen er liggen om dat begrijpelijk, visueel en met meetbare impact te doen.’
Clarify houdt daarnaast een kantoor met 50 medewerkers in de Houthavens van Amsterdam. Het bureau, dat naast de overheid ook merken zoals Urban Arrow en de Rabobank als klanten heeft, ontstond in 2022 uit een fusie van Booreiland, in60seconds en Getting the picture.
Clarify specialiseert zich in ‘information design’ - de essentie uit een complex verhaal halen en deze verpakken naar effectieve communicatiemiddelen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!