Digital brand & experience bureau Code d'Azur breidt uit met een kantoor in Dubai. Met de nieuwe vestiging wil het bureau inspelen op de toenemende vraag naar digitale transformatie vanuit het Midden-Oosten. De permanente aanwezigheid in de MENA-regio moet daarbij tegelijkertijd de internationale groeistrategie van het bureau kracht bijzetten. De dependance in Dubai komt, voor die regio nog steeds bijzonder, onder leiding van een vrouw: Soraya Spahi. Het is de derde buitenlandse vestiging van het Amsterdamse bureau, naast Austin (Texas) en Barcelona.
Creatief digital brand & experience bureau
Het bureau, mede-opgericht door huidig ceo Nik Nieuwenhuijs, heeft zich de afgelopen jaren gespecialiseerd in brede vraagstukken omtrent digitale transformatie, customer experience consultancy, de ontwikkeling van digitale ecosystemen, campagnes en activaties. Nieuwenhuijs: ‘Zo kunnen wij als één organisatie, werkzaam vanuit verschillende internationale locaties, praktisch alle digitale en creatieve oplossingen verzorgen waar een organisatie behoefte aan heeft. We profileren ons daarom ook als een creatief digital brand & experience bureau.’
Focus digitalisering
In Dubai ligt de directe focus volgens de ceo vooralsnog op het vlak van digitale transformatie: ‘We hebben voor de Emiraten en Dubai gekozen omdat we in die regio al voor diverse grote merken en overheidsinstanties werken.’ Nieuwenhuijs geeft te kennen dat de vraag naar digitale transformatie bij overheden in het Midden-Oosten toeneemt: ‘De ambitie is enorm en ze kijken erg goed naar vooruitstrevende steden zoals Singapore die digitaal vooroplopen. Ze weten ons in de regio steeds meer te vinden en dan is het voor het contact en kennis van lokale cultuur belangrijk om daar ook fysiek aanwezig te zijn.’
Diversiteit en vrouwelijke leidinggevende
De Emiraten hanteren tegenwoordig een quota om gestaag diversiteit door te voeren, toch is de aanstelling van Spahi aan het hoofd van de locatie nog steeds bijzonder te noemen voor de regio. Spahi creëerde, lanceerde en managede de afgelopen jaren verschillende digitale afdelingen bij The Qode, Karla Otto en de Midden-Oosten partners van K2 Asia onderdeel van The Independents Group. Nieuwenhuijs legt uit dat Spahi zich samen met haar team in Dubai moet focussen op het managen van de lopende projecten en het verder uitbouwen van de aanwezigheid in de regio. ‘Haar expertise op het gebied van design, marketing en digitale oplossingen, samen met haar kennis van de lokale cultuur past bij onze verregaande ambities in de regio.’
Aanbod en ambitie
Nieuwenhuijs vertelt dat de propositie van Code d’Azur de afgelopen tijd behoorlijk verbreed is en daarvoor heeft het bedrijf diverse specialisten aangetrokken. ‘We consulteren merken enerzijds omtrent customer experience en digitale transformatie en anderzijds hebben we strategen en creatieven die verantwoordelijk zijn voor de diverse producten, services, campagnes en de activaties. We blijven op die manier creatief en relevant voor merken waardoor we geïntegreerde oplossingen organisatiebreed kunnen blijven aanbieden volgens ons mantra: ‘Stand out. Fit in.’
Code d’Azur werkt voor merken als ABN Amro Bank, Albert Heijn, KLM Royal Dutch Airlines, Philips, Polestar, Red Bull, T-Mobile en Tele2.
Eerder: