Overslaan en naar de inhoud gaan

Candid-mediabureaus M2|OC en Stroom integreren onder de naam Stroom

De bureaus gaan vanaf vandaag samen en zetten in op de nieuwe categorie 'mediacommerce'. Samantha Catsburg wordt ceo.
Stroom 2024
V.l,n.r.: chief client officer Lars Vink, chief executive officer Samantha Catsburg en chief financial officer Dennis van der Geer.
Stroom 2024
V.l,n.r.: chief client officer Lars Vink, chief executive officer Samantha Catsburg en chief financial officer Dennis van der Geer.

De mediabureaus M2|OC en Stroom, beiden onderdeel van het Candid platform integreren. Vanaf vandaag gaan ze samen onder de naam Stroom: energie voor groei en zetten ze in op de nieuwe categorie 'mediacommerce'.

related partner content for mobile comes here

Samantha Catsburg (ceo), voorheen managing director van Stroom, gaat het nieuwe bureau leiden. Catsburg wordt bijgestaan door chief client officer Lars Vink (voorheen managing director van M2|OC) en chief financial officer Dennis van der Geer. Gezamenlijk vormen zij de directie van het nieuwe media- en performancebureau.

'Lokaal alternatief internationale netwerken'

Met deze integratie wil het bureau een bredere en betere dienstverlening aanbieden. 'De performance en e-commerce specialisten van M2|OC vormen een waardevolle toevoeging aan het huidige Stroom en voor de M2|OC klanten staat nu een nog breder consultantteam klaar.' 

Het bureau bestaat uit negentig mediaspecialisten met kantoren in Amsterdam en Rotterdam en wil op deze manier een lokaal alternatief zijn voor de grote internationale netwerken.

Mediacommerce

Het nieuwe Stroom richt zich op duurzame groei via mediacommerce: een datagedreven aanpak maakt merk- en performance media-investeringen volledig accountable, waarbij het business resultaat leidend is. Stroom springt hiermee in op het groeiplafond waar merken tegenaanlopen, waarbij een extra media-investering afnemende meeropbrengsten oplevert als het gaat om bereik en omzet. 

Deze propositie vormt volgens Stroom een nieuwe categorie in het communicatielandschap. Een nieuw ontwikkeld model ligt hieraan ten grondslag: door de merkontwikkelingen van de lange termijn juist op korte termijn meetbaar te maken, kan effectief gestuurd worden op merk en performance.

Doorbreken performance plafond

Catsburg: 'Klanten hebben steeds meer behoefte aan groeiconsultancy, begeleiding bij accountable media en zowel kortetermijnsales als langetermijnmerkopbouw. Het doorbreken van het "performance plafond" is voor alle merken relevant. Ik zie het als een enorme eer om dit team van negentig gedreven collega’s te mogen begeleiden.'

Rudiger Wanck, CEO van het Candid platform: 'De missie van ons platform is om complexiteit te verminderen in de zich snel ontwikkelende media- en marketingindustrie. Met het samenbrengen van de bureaus behouden  we - naast onze brand en comms pilaar - ons mediaspecialisme en bundelen we tegelijkertijd de krachten van twee sterke bureaus. Het nieuwe Stroom kan zo niet allen haar klanten nog beter bedienen maar is ook qua volume een van de grotere mediabureaus van Nederland.’

Fusies onder Candid

Stroom bestaat sinds 2002, werd in 2017 overgenomen door Candid, waarna een reorganisatie in 2020 volgde en een fusie met De Media Maatschap in 2022. M2|OC kwam voort uit M2Media (opgericht in 2003) dat onder de vlag van Candid vorig jaar fuseerde met performance marketing en e-commercebureau Online Company (2006)..

Klanten van het 'nieuwe' Stroom zijn onder meer ENGIE, Nintendo, DPG, Hero, Omoda, Univé, Amazon Ring, Vakantiediscounter, Maxi-Cosi, Blokker, Delta Fiber, BSH, Dille & Kamille, AFAS software, PwC, Playmobil, Makro en Bike Totaal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in